Begin maart van dit jaar deden we een oproep voor een partner die KSF zou moeten gaan helpen bij het opstellen van een door de leden gedragen visie op het gebruik en de invloed van (generatieve) AI binnen de klantcontactsector. Naar aanleiding van onze oproep ontvingen we 11 voorstellen. Het aantal, de kwaliteit en de diversiteit van de voorstellen heeft het bestuur in positieve zin verrast. Het was oprecht een feest om de voorstellen te lezen en kennis te nemen van alle kennis, expertise en betrokkenheid binnen de vereniging.
Onafhankelijkheid goed geborgd
Alle projectvoorstellen zijn grondig gelezen en beoordeeld. De indieners van twee voorstellen zijn uitgenodigd voor verdiepende gesprekken, waarna het bestuur – na zorgvuldige afweging – besloten heeft om te kiezen voor het gezamenlijke voorstel van Customer Contact Company en Y.digital. Dit voorstel sluit het best aan bij ons idee van co-creatie met expertgroepen, leden en externe deskundigen. Daarnaast is in het voorstel van deze partijen goed nagedacht over het borgen van de onafhankelijk en onpartijdigheid van KSF als brancheorganisatie.
"KSF koopt immers géén visie in bij een partij, maar KSF maakt er eentje met de input en betrokkenheid van expertgroepen, leden en externe deskundigen"
Input van leden
De komende weken zullen leden dan ook worden uitgenodigd om op verschillende wijze hun input te leveren en mee te denken en te praten over de visie die we met elkaar gaan opstellen. Wil je actief uitgenodigd worden om mee te denken of is er iemand binnen jouw organisatie die we hiervoor actief moeten benaderen, stuur dan een mail naar directie@klantenservicefederatie.nl.
Meepraten maar nog geen lid? Meld je vandaag nog aan als KSF-lid en profiteer meteen van alle ledenvoordelen.
Verder richten we in de KSF Ledenomgeving een plek in waar we over de voortgang communiceren, waar leden met elkaar over het onderwerp van gedachten kunnen wisselen en ook hun gedachten, ideeën, voorbeelden, vragen en zorgen kunnen delen.