KSF directeur, Roel Masselink, bij EenVandaag
KSF directeur, Roel Masselink, was gisteravond te zien bij EenVandaag naar aanleiding van de reactie van KSF op de publicatie van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) waarin zij pleiten voor toegang tot menselijk contact en meer transparantie bij de inzet van AI-chatbots.
De branchevereniging deelt de zorgen van de ACM en de AP, maar wijst erop dat meer regels niet automatisch leiden tot beter klantcontact. “Regelgeving heeft de neiging een doel op zich te worden,” stelt Masselink. “Wat echt helpt, is transparantie en een slimme samenwerking tussen mens en technologie. Het moet draaien om de vraag of de klant goed geholpen wordt.”
Kijk uitzending EenVandaag (laatste item in deze aflevering)
Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.
Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.