Koetshuisgesprek | Klantcontact: doe je het goed voor de klant of goed voor de aandeelhouder?
Koetshuisgesprek | Klantcontact: doe je het goed voor de klant of goed voor de aandeelhouder?
08 april 2025 
0 min. leestijd

Koetshuisgesprek | Klantcontact: doe je het goed voor de klant of goed voor de aandeelhouder?

Managers in klantcontact claimen graag dat klantenservice bijdraagt aan de merkwaarde. Maar vervolgens kiezen ze vaak voor digitalisering, automatisering, selfservice, outsourcing en/of offshoring. In hoeverre moeten ze de boardroom en de aandeelhouders tevreden houden met lage kosten? En in welke mate krijgen contactcenters de ruimte om verwachtingen van klanten te overtreffen?

Uit Koetshuisgesprek #4 komt naar voren dat de toegevoegde waarde van klantcontact goed te berekenen is. Aan de financiële competenties van contactcentermanagers valt nog wat te verbeteren. Ook het uitwisselen van voldoende data tussen uitbesteders en dienstverleners maakt het realiseren en aantonen van waarde gemakkelijker. 

Dit en meer in het volledige verslag dat je kunt lezen op Ziptone

Deelnemers aan deze rondetafeldiscussie

  • Yves van Vaerenbergh, hoogleraar customer experience management KU Leuven en medeoprichter van consultancyfirma Kalepa; 
  • Bob Mols, ceo van facilitair contactcenter Yource; 
  • Wilco Mol, Vice President Customer Service KPN; 
  • Josette Poels, ceo en oprichter van facilitair contactcenter YellowRock; 
  • Arnon Post, zelfstandig adviseur en voorzitter van de KSF expertgroep data; 
  • Remco Smit, head of guest service bij Landal. 

Gespreksleiding: Tom Jessen

Het volgende Koetshuisgesprek

In de Koetshuisgesprekken, die de KSF samen met Ziptone organiseert, gaan klantcontactprofessionals de diepte in over een specifiek onderwerp in klantcontact. De gesprekken worden geleid door Tom Jessen. 

Het eerstvolgende Koetshuisgesprek staat gepland op 13 juni 2025. Thema: diversiteit en inclusiviteit in klantcontact. Meedoen? Stuur een berichtje naar Roel Masselink. 


Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen