Klantcontactsector moet betrokken worden bij uitwerken nieuwe strengere regels voor telemarketing
Klantcontactsector moet betrokken worden bij uitwerken nieuwe strengere regels voor telemarketing
25 april 2024 
0 min. leestijd

Klantcontactsector moet betrokken worden bij uitwerken nieuwe strengere regels voor telemarketing

Er komen strengere wettelijke regels voor telemarketing en deurverkoop. Dat heeft demissionair minister Micky Adriaansen (Economische Zaken) deze week aangekondigd (Nieuwsbericht op Rijksoverheid). Zo mogen – als het aan de demissionair Minister ligt – aanbieders straks niet meer bellen met een aanbod als een persoon of bedrijf klant is geweest. Bellen blijft alleen toegestaan als de aanbieder expliciete toestemming heeft.

KSF is niet tegen de aanscherping van de regels voor telemarketing, maar zal wel zorgen dat in de verdere uitwerking van de plannen input vanuit KSF en de klantcontactsector wordt meegenomen om richting te geven en de praktische uitvoerbaarheid te borgen.

“Een goede bescherming van de consument is ook in het belang van de klantcontactsector als geheel. Het imago van de klantcontactsector lijdt al jaren onder telemarketingbedrijven die het niet zo nauw met de regels nemen. Daar hebben de sector en organisaties die zich wel netjes gedragen last van,” aldus KSF-directeur Roel Masselink.

Dat neemt niet weg dat KSF het als brancheorganisatie betreurt dat wettelijke regels nodig zijn. KSF is als een van de initiatiefnemers warm pleitbezorger voor zelfregulering en gedragscodes door de klantcontact- en telemarketingsector. De recente aanscherping van de regels in de Code Telemarketing werd door KSF als één van de eerste organisaties omarmd.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen