Inspirerende workshop De kracht van Autonomie en Bevlogenheid bij Kasteel ter Horst
Inspirerende workshop | Bevlogenheid is niet alleen meetbaar, maar ook voelbaar
13 januari 2025 
in HR
1 min. leestijd

Inspirerende workshop | Bevlogenheid is niet alleen meetbaar, maar ook voelbaar

Op donderdag 12 december 2024 organiseerde de KSF expertgroep HR een inspirerende workshop met het thema ‘De kracht van Autonomie en Bevlogenheid: ben jij een deepdiver of snorkelaar?’ op de sfeervolle locatie Kasteel ter Horst in Loenen.

De workshop werd geopend door Carolien de Oliveira Marreiros, eigenaar van Ocaro, en Arshad Shamsi, Head of Strategy & Innovation bij Stratex. Zij deelden wetenschappelijke inzichten over bevlogenheid en intrinsieke motivatie, en boden praktische handvatten om deze aspecten in de dagelijkse werkomgeving te versterken.

Geert Schaaij – Hessels van het KCC Gemeente Dronten inspireerde de deelnemers met een praktijkverhaal over hoe autonomie en bevlogenheid op een mensgerichte manier kunnen bijdragen aan het behalen van KPI’s en het verhogen van medewerkers- en klanttevredenheid. Zijn verhaal maakte duidelijk dat bevlogenheid niet alleen meetbaar, maar ook voelbaar is.

In een interactieve miniworkshop gaven Anouk de Leeuw (trainer, coach en adviseur bij Ocaro) en Susanna Nevalainen (senior trainer bij VANAD Engage Academy) deelnemers de kans om zelf te ervaren hoe coaching op basis van persoonlijke en soms kwetsbare verbinding kan leiden tot meer draagvlak en betere resultaten. Het verschil tussen een ‘deepdiver’ en een ‘snorkelaar’ werd op speelse wijze zichtbaar, met de nadruk op het belang van diepgaande gesprekken die verder gaan dan gedrag en cijfers.

De ochtend werd afgesloten met een smakelijke lunch, waar volop gelegenheid was voor informele gesprekken en het uitwisselen van ideeën.

Reacties van deelnemers

De respons op de workshop was zeer positief:

  • “Ik vond het ontzettend interessant om de verschillende perspectieven van vakgenoten te bekijken. Het verhaal van Geert was natuurlijk waanzinnig inspirerend.”
  • “Afwisseling in sprekers en vorm. De praktijkcase van gemeente Dronten was erg inspirerend.”
  • “Ik vond het fijn dat het interactief was en we niet aan een stuk doorgingen. Goede momenten tussendoor om met elkaar te bespreken. Een hele leuke en leerzame dag.”
  • “Relevante onderwerpen en goede sprekers; delen van inspirerende ervaringen.”

Al met al een geslaagde ochtend vol inspiratie, interactie en nieuwe inzichten.

Auteur: Susanna Nevalainen

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen