Collegereeks: De Stijl van de Leider | €600,- KSF ledenkorting
Collegereeks: De Stijl van de Leider (€600,- KSF ledenkorting)
08 september 2022 
1 min. leestijd

Collegereeks: De Stijl van de Leider (€600,- KSF ledenkorting)

Op 5 oktober begint de Collegereeks De Stijl van de Leider: over de uitdagingen van leiderschap in de 21e eeuw van Institute for Service Leadership. In acht inspirerende avondcolleges van elk drie uur wordt ingegaan op de vraag wat in de huidige tijd gevraagd wordt van leiders. Welke rol speelt bezieling en inspiratie in de organisatie? Hoe kun je als leider verbinding maken met medewerkers en klanten? Welke leiderschapsstijlen zijn effectief? Hoe kun je effectief leiding geven aan professionals? En hoe kun je verandering managen?

Inhoud & hoogleraren

Acht vooraanstaande hoogleraren op het gebied van leiderschap delen hun kennis en inzichten. Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Over leiders en hun volgers, De rol van religie in leiderschap, René ten Bos, Hoogleraar Radboud Universiteit in Nijmegen
  • Vakdeskundigheid en collectieve ambitie, Differentiatie in aansturing, Mathieu Weggeman, Hoogleraar TU Eindhoven
  • De invloed van de complexiteit van de context op besturing en leiderschap, Freek Peters, Hoogleraar Tilburg University
  • Leadership Agility: wat zijn de sterktes en valkuilen van jouw leiderschapsstijlen?, Ron Meyer, Hoogleraar Tilburg University
  • Leiderschap in zelfstandig teams en leiderschap in ketensamenwerking, Robert Jan Blomme, Hoogleraar Management en Organisatie Nijenrode Universiteit
  • Het belang van samenwerking en allianties, Ard-Pieter de Man, Hoogleraar Management Studies, Vrije Universiteit Amsterdam
  • De paradox van efficiency en effectiviteit, Liselore Havermans, partner Havermans Consultancy
  • Organisaties in verandering, Thijs Homan, hoogleraar Open Universiteit

Deze collegereeks is bestemd voor managers en professionals die meer willen weten over de vraag wat het huidig tijdperk vraagt van leiders en hoe zij als (toekomstig) leider op een betekenisvolle wijze invulling kunnen geven aan hun rol binnen en buiten de organisatie.

Meer informatie vind je op de website van Institute for Service Leadership.

De kortingscode van € 600,- voor KSF-leden vind je in de ledenomgeving.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.