Code Verantwoordelijk Marktgedrag: concept ter consultatie
Code Verantwoordelijk Marktgedrag: concept ter consultatie
17 oktober 2025 
1 min. leestijd

Code Verantwoordelijk Marktgedrag: concept ter consultatie

Het bestuur legt een nieuw concept van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag aan de leden voor. De code helpt ons om binnen de vereniging en met de sector het gesprek te voeren over verantwoordelijk marktgedrag en hoe we dat samen verder kunnen versterken. De code wordt een levend document dat periodiek op basis van dit gesprek zal worden bijgewerkt en aangevuld.

KSF Expertgroep Uitbesteden en Inkopen

Het concept is ontwikkeld op basis van het eerdere concept, de waardevolle input uit de rondetafelgesprekken van dit voorjaar en de betrokken, deskundige inzet van de nieuwe KSF Expertgroep Uitbesteden en Inkopen. Het bestuur is onder de indruk van de energie binnen deze expertgroep en de kwaliteit van het werk dat de expertgroep heeft opgeleverd. In de expertgroep zijn inhouse klantcontactcenters, facilitaire klantcontactcenters en uitzendorganisaties evenredig vertegenwoordigd.

Consultatieversie Code Verantwoordelijk Marktgedrag

De conceptcode bestaat uit een korte hoofdtekst met scope, werking en kernprincipes. Voor KSF-leden is de consultatieversie Code Verantwoordelijk Marktgedrag samen met de bijlagen met normen en praktische handvatten te vinden in de KSF Ledenomgeving.  Bekijk de documenten en deel je opmerkingen en suggesties uiterlijk 7 november via directie@klantenservicefederatie.nl.

Of download de code hier:
Je komt direct bij de hoofdtekst en ontvangt per mail een link naar de bijlagen in de KSF Ledenomgeving.

Vragen

Vragen over het concept kun je ook stellen tijdens de In gesprek met -bijeenkomsten:

Verwerking input & vaststelling

De reacties op het consultatiedocument worden, waar relevant, verwerkt in het definitieve besluitvormingsdocument dat uiterlijk 20 november wordt toegestuurd. Tijdens de ALV van 4 december besluiten de leden over dat document en de eventuele wijzigingsvoorstellen die hierop zijn ingediend.

Meld je hier aan voor de ALV


Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen