Het aantal banen in telefonisch en digitaal klantcontact neemt toe, meldt NU.nl, dat het persbericht van UWV vandaag heeft overgenomen. Ook via andere KSF-leden bereikt dit signaal ons. Zij merken dat het moeilijker wordt geschikte medewerkers te vinden.
Als branchevereniging zijn wij met leden in gesprek over mogelijkheden om in deze krappe arbeidsmarkt toch voldoende geschikte kandidaten aan te trekken in ons mooie vakgebied. Dat dit bericht is overgenomen door landelijke media is al een mooie stap naar meer bekendheid en meer erkenning voor het vak van klantcontact. Het is goed dat er in dit bericht aandacht is voor de breedte van het vak. Het bestaat al lange tijd niet meer uit alleen telefoon en e-mail, de digitale kanalen zijn inmiddels ingeburgerd in klantcontact.
Uit het persbericht van UWV:
Nederland regelt steeds meer zaken online. We kopen bij webshops en hebben via internet contact met onze energieleverancier. Het aantal banen in het telefonisch en digitaal klantencontact neemt hierdoor toe. Werkgevers in klantcontactcenters ervaren vaker dan gemiddeld knelpunten vanwege een tekort aan personeel. Er zijn zo’n 3.500 vacatures in klantcontactberoepen. Naast de groeiende vraag naar personeel verandert de aard van het werk voor medewerkers klantenservice. Het is de verwachting dat contact per e-mail gaat afnemen en (video)chatgesprekken toenemen. Lees het hele bericht...