WFM en AI
WFM en AI

Hoe ziet de toekomst er voor WFM eruit? En wat zijn dan de invloeden van AI en data daarop? Willem van den Brink, voorzitter van deze expertgroep: “We gaan met WFM interessante dingen doen in de komende tijd. Planning gebeurt steeds meer met het slim inzetten van data door het te vergelijken en door verbanden te leggen tussen data van verschillende afdelingen voor WFM-monitoring. Bepaal vooraf wel je doelen, om zo data om te zetten naar planning. Je ziet dat steeds meer  wordt er gerouteerd op basis van data over de medewerker in plaats van op beschikbaarheid: hoe goed is diegene en waarin, meer sales of juist klachtenafhandeling, etc.. Ook met de komst van AI kan er steeds meer geautomatiseerd worden. Welke vragen routeer je dan en welke laat je beantwoorden door een chatbot? Ook keuzes hierover zijn van invloed op WFM.”

Na de introductie maken we een wandeling over Landgoed Zonheuvel door het prachtige bosrijke omgeving en wisselen we van gedachten over de planning van Chat en WhatsApp, datagedreven WFM, AI en het belang van de samenwerking met afdeling HR.  Ben je er graag de volgende keer bij? Reserveer dan alvast 7 juni in je agenda, want dan gaan we verder in gesprek over AI en WFM!

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen