Reactie op RTL-bericht over illegale handel in privégegevens uit systemen GGD
Reactie op RTL-bericht over illegale handel in privégegevens uit systemen GGD
26 januari 2021 
0 min. leestijd

Reactie op RTL-bericht over illegale handel in privégegevens uit systemen GGD

Afgelopen maandag vernamen we het bericht van RTL Nieuws over illegale handel in privégegevens miljoenen Nederlanders uit coronasystemen GGD. We vinden het als KSF zeer kwalijk dat er illegaal wordt gehandeld in persoonsgegevens. Mensen moeten erop kunnen vertrouwen dan hun gegevens in goede handen zijn bij een organisatie en bij medewerkers die toegang hebben tot die gegevens. Dat moet de gewoonste zaak van de wereld zijn.

Als branchevereniging staan wij ervoor dat er altijd zorgvuldig met persoonsgegevens om wordt gegaan. Wij werken continu aan de kwaliteit in de branche en dus ook aan de veiligheid van persoonsgegevens. Onze leden hebben zich onlangs gecommitteerd aan de servicebeloften van de Klantenservice Federatie, waaronder: “Wij gaan respectvol om met klantgegevens die ons door de klant zijn toevertrouwd en controleren onze processen hier regelmatig op.”

Het is goed dat de GGD in dit omvangrijke project met duizenden extra medewerkers direct heeft ingegrepen en dat de kwaadwillende medewerkers zijn opgepakt. Laat dit ingrijpen een voorbeeld zijn voor iedereen die denkt winst te kunnen behalen met het stelen van persoonsgegevens. Misdaad loont niet.

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden.In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen