Over de klantenservice Federatie
klantenservice federatie locatie

Over de Klantenservice Federatie

Een bruisende vereniging in een snel ontwikkelend vakgebied

Klantbeleving en klantenservice zijn dé relevante en onderscheidende succesfactoren voor organisaties.

Daarom zet de Klantenservice Federatie (KSF) zich er voor in dat organisaties nu en in de toekomst voldoende ruimte hebben om hoogwaardig, kwalitatief klantcontact te kunnen organiseren, waarmee zij waarde voor klant, medewerker en organisatie toevoegen.

De KSF lobbyt voor wetten en regels die rekening houden met de belangen van sector en vak, zet zich samen met leden in voor een goed imago en betere positie van klantcontact binnen organisaties en in de maatschappij, stimuleert kennisdeling binnen het KSF-netwerk, doet (mee aan) onderzoek, is opinieleider op het gebied van klantcontact en beheert de ISO 18295 standaard voor klantcontactcenters. 

De 7 servicebeloften

Voor leden van de KSF gelden de zeven servicebeloften voor klantcontact. De KSF en haar leden willen, in het belang van klanten en medewerkers, meer doen dan (het minimale) de wet voorschrijft.

 
Leden van de KSF zetten de standaard en mogen dat uitdragen.

Kwaliteitsborging klantcontact
Kwaliteitsborging klantcontact

 

Expertgroepen & commissies

Leden kunnen participeren door zich aan te sluiten bij expertgroepen of commissies


  • Expertgroepen delen kennis tijdens de expertsessies, over alle thema's die belangrijk zijn in klantcontact. Interessante, vernieuwende en spraakmakende cases worden behandeld, tools worden besproken, visies en ervaringen worden gedeeld. De openheid binnen onze vereniging zal je verrassen!
  • Commissies ondersteunen het bestuur om het vakgebied klantcontact verder te ontwikkelen. Bijvoorbeeld door maatschappelijk verantwoord ondernemen te bevorderen of door branchecertificaten te ontwikkelen, onderzoek te doen en innovatie te stimuleren.

De expertgroepen

CX Strategie
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.

CX Strategie

Met deze expertgroep werk je samen met vakgenoten actief aan het definiëren van een Customer Experience strategie (o.a. met Design Thinking en Service Design), de doorvertaling naar de praktijk en het meten & itereren van je klantbeleving. Leer van praktijkvoorbeelden en vind de juiste middelen om hier zelf mee aan de slag te gaan!
Data
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.

Data

Hoe kun je met grote volumes van en een grote diversiteit aan data nu de juiste structuur en de balans vinden tussen doel, kosten en opbrengsten van klantcontact? Hoe helpen data bij oprecht klantcontact? De expertgroep Data zorgt voor een kijkje in de keuken van verschillende klantcontactorganisaties!
HR Strategie
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.

HR Strategie

Onderwerpen die betrekking hebben op de operationele medewerkers in klantcontact en alle ontwikkelingen die zich voordoen op HR gebied. Thema’s als arbeidsmarktontwikkelingen, het selecteren, behouden en ontwikkelen van talent en de gevolgen voor het HR-beleid en de aansturing van toekomstige medewerkers komen aan bod.
Leiderschap
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.

Leiderschap

Hoe versterk je de positie van klantcontact in je organisatie? Met deze expertgroep organiseren we pragmatische expertsessies, waarbij we kennisdelen, inspireren en de verbinding leggen tussen leiders in klantcontact en klantcontactorganisaties.



Social Service
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.

Social Service

Wat zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media, webcare en appcare? Interessante cases over o.a. facebook messenger, de meetbaarheid van social media en de ROI van social-activiteiten passeren de revue.




Technologie
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.

Technologie

Welke rol kan technologie vervullen voor de optimalisatie van klantcontact en -beleving?
Hoe kan technologie medewerkers faciliteren om de beste service te leveren? Deze expertgroep neemt je mee in de mogelijkheden die technologie biedt in het verbeteren van de Customer én Employee Experience.
WFM
The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.

WFM

Hoe zorg je voor de gewenste flexibiliteit in de inzet van medewerkers? Wat is ideale grootte van een WFM-team? De expertgroep WFM behandelt onderwerpen die betrekking hebben op WFM en klantcontact.





The content you add below will be added to a pop-up on the live version of your website.
Iedereen is expert in 'klant zijn'. Als voormalig voorzitter van de expertgroep Customer Experience putte ik graag uit die ervaringen om zo tot waardevollere klantervaringen te komen
Stef van den oever CX klantensevice verbeteren
Stef van den Oever

Commissies 

Ontwikkeling & certificering

De commissie ontwikkelt branchecertificaten voor beginnende medewerkers klantcontact, op seniorniveau en voor examinatoren van de praktijktoetsen.


MVO

MVO is een belangrijk thema, ook in klantcontact. De commissie heeft als doel maatschappelijk verantwoord ondernemen te bevorderen in klantcontactorganisaties.


Onderzoek klantenservice

Onderzoek

De commissie onderzoekt feiten, cijfers, trends en ontwikkelingen. Een van de onderzoeken is het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.


Organisatiecertificering

De commissie brengt overzicht in certificering voor organisaties, met name gericht op klantcontact in inhouse en facilitaire contactcenters.


KSF Jaarcongres

Hét jaarlijkse KSF-event, het  Jaarcongres, wordt door deze commissie bedacht en voorbereid. Altijd up-to-date en heel goed gewaardeerd!

Innovation Board

Hoe ziet klantinteractie er in de toekomst uit? Om een antwoord op die vraag te vinden is de innovation board opgericht.


Deelnemen aan een commissie?

Kwaliteitsborging in de klantcontactbranche

HEEL BELANGRIJK: het zichtbaar en meetbaar maken van de kwaliteit in onze branche heeft hoge prioriteit bij de KSF. Daarom bewaken en ontwikkelen wij het branchecertificaat voor medewerkers klantcontact. En is de KSF voorzitter van de Nederlandse commissie die de wereldwijde ISO-norm 18295 heeft ontwikkeld.

ISO 18295

 De norm bestaat uit twee onderdelen: een voor de uitvoerende organisatie en een voor de opdrachtgever. Dat betekent dat facilitaire contactcenters kunnen certificeren voor het eerste deel, inhouse contactcenters kunnen beide delen certificeren.



Branchecertificaat

De KSF is het exameninstituut voor verschillende branchecertificaten.

  • KSF Branchecertificaat A voor medewerkers klantcontact
  • KSF Branchecertificaat Allround voor ervaren medewerkers
  • KSF Branchecertificaat B voor ervaren, coachende medewerkers

De gezichten van het bureau, bestuur, commissies en expertgroepen.

Dorien Exalto
Dorien Exalto
Eventmanager
Ramón Delima
Ramón Delima
Voorzitter
Roel Masselink directeur KSF
Roel Masselink
Directeur
Carolien
Carolien de Oliveira Marreiros
Expertgroepvoorzitter
Klantenservice Federatie de branchevereniging voor Klantcontact optimaliseren en klantenservice verbeteren

Kortom!

  • De KSF behartigt de belangen van de leden en deelt kennis
  • Met de 7 servicebeloften voor klantcontact zetten KSF-leden de standaard
  • Kennisdeling dankzij onze expertgroepen en commissies, via events en in de KSF Ledenomgeving
  • Het zichtbaar en meetbaar maken van de kwaliteit in onze branche heeft hoge prioriteit bij de KSF
  • De KSF is er voor en door enthousiaste klantenserviceprofessionals