Opname | Presentatie Nationale Voice Monitor 2025
Opname | Presentatie Nationale Voice Monitor 2025
07 april 2025 
0 min. leestijd

Opname | Presentatie Nationale Voice Monitor 2025

AI-gedreven klantcontact wint aan vertrouwen bij Nederlandse consument

Consumenten krijgen in contact met organisaties steeds vaker te maken met door AI-ondersteunde vormen van klantcontact, zoals spraakassistenten en chatbots. Hoewel de consument kritisch blijft, is de houding van de consument ten aanzien van deze vorm van klantcontact sterk verbeterd. Dit blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek uitgevoerd onder meer dan 1.000 Nederlandse consumenten. Het onderzoek wordt jaarlijks geïnitieerd door Y.digital en Markteffect, in partnership met onder andere de Klantenservice Federatie.

Bekijk de opname van de presentatie van de Nationale Voice Monitor 2025 in de KSF Ledenomgeving

Over de schrijver

Samen de kwaliteit van klantenservice verbeteren binnen de klantcontactbranche.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen