De herziene Code Telemarketing is op 27 februari 2020 aangenomen door het bestuur van de Stichting Reclame Code. De code wordt met ingang van 1 maart 2020 van kracht en geldt voor ieder bedrijf dat aan telemarketing doet.
Er geldt een overgangstermijn van drie maanden (dus tot 1 juni) voor de uitzonderingstermijn voor de klantrelatie (artikel 3). Er wordt hard gewerkt aan de totstandkoming van de onafhankelijke commissie die de aanvragen voor de uitzondering gaat beoordelen: reglementen en procedures moesten worden geschreven, een website ingericht etc. Het is bijna zover dat er aanvragen ingediend kunnen worden. We houden je op de hoogte.
Bekijk hier de Code voor Telemarketing 2020 (def 13.2.2020) op de website van de Stichting Reclame Code.
Lees de Gedragscode voor leden: Gedragscode-Telemarketing (pdf)
Bekijk wat er verandert: 200218-Praktische-veranderingen-herziening-Code-Telemarketing (pdf)
Balanstest klanttermijn voor de onderbouwing waarom je een oud-klant binnen de maximale termijn van drie jaar belt: Balanstest-klanttermijn-telemarketing (pdf)
Praktische veranderingen per 1 maart 2020: 200218-Praktische-veranderingen-herziening-Code-Telemarketing (pdf)