KSF staat voor goed werkgeverschap
15 februari 2020

KSF staat voor goed werkgeverschap

De Volkskrant publiceerde deze zaterdag een artikel over werken in het contactcenter van Wehkamp. Hierin worden meerdere zaken aangekaart. Een belangrijk deel van het artikel gaat over de bedrijfsvoering van Wehkamp en het verstrekken van leningen. Dat is niet het domein waar de Klantenservice Federatie iets over te zeggen heeft, daar gaan de regelgevers en toezichthouders over. Een ander deel gaat over het werken in het contactcenter, wel ons domein, en waar wij onze leden ook over adviseren. De KSF staat voor goed werkgeverschap en goede arbeidsomstandigheden. De grote beweging die we zien in de sector is die van meer mandaat en meer autonomie voor medewerkers in het contactcenter. In het artikel staan kritiekpunten die onze aandacht hebben.

De journalist beschrijft een aantal positieve elementen van het vak van medewerker klantcontact: het is een uitdagend en leerzaam vak, waar mensen bewust voor kiezen als ze graag klanten helpen. De medewerkers hebben een goed opleidingsniveau, maar niet iedereen past dit beroep. Er wordt in het contactcenter veel aandacht besteed aan kennis over AVG. Ze worden begeleid en getraind en kunnen een beroep doen op vraagbaken. Vanuit de Klantenservice Federatie gaan we verder met het ontwikkelen van het vakgebied, samen met onze leden, binnen de kaders van goed werkgeverschap.

Als branchevereniging zijn wij dé expert op het gebied van klantinteractie in Nederland en werken wij continu aan de kwaliteit van klantcontact. Leden kunnen deelnemen aan onze grote congressen en aan tientallen expertsessies per jaar om kennis te halen en te brengen. Je vindt bij ons in de KSF Ledenomgeving benchmarkcijfers en kennis over het verbeteren en optimaliseren van klantcontact. Relevante kennis en cases van de KSF en van onze leden. In politiek Den Haag en bij onze stakeholders maken we ons hard voor de positie van ons vakgebied. En we werken aan kwaliteitsborging door middel van branchecertificaten voor medewerkers en coaches en we beheren het ISO-certificaat 18295 voor contactcenters.
Reactie plaatsen