Het zijn bijzondere tijden, waarin de klantcontactsector heel belangrijk werk doet, dat is duidelijk. Heel zichtbaar zijn de effecten van COVID-19 op de reis- en de verzekeringsbranche. Supermarkten draaien overuren en klantenservices worden overspoeld met vragen over voorraden. Mensen hebben zorgen of willen dingen nu geregeld of opgelost hebben. Zo is ook het UWV druk met deze situatie. Anderen zorgen ervoor dat vitale processen in de samenleving doorgang vinden, zoals het verstrekken van informatie en het aannemen van storingsmeldingen.
KSF-leden (de contactcenters) krijgen vandaag een korte vragenlijst over o.a. de impact op het contactvolume en thuiswerken. Zo brengen we in kaart hoe het onze sector vergaat, met als doel om elkaar te helpen in uitdagende tijden en de belangrijke rol van contactcenters zichtbaar te maken. Uiteraard delen we in de komende periode de stand van zaken in de branche. Verder verzamelen we tips en adviezen uit de sector en delen deze via onze website, FB-community en LinkedIn. Als brancheorganisatie zijn we er om elkaar te steunen, ook in tijden van COVID-19.
Veel sterkte en succes in deze uitdagende periode en als we iets kunnen doen voor je, horen we het graag.