De Gouden Vink
De Gouden Vink

KSF Teamchallenge 'De Gouden Vink'

Welke organisatie bedenkt de beste CX-strategie?

Doelgroep: KCC medewerkers, teamleiders, managers, CX’ers en marketeers

‘De Gouden Vink’ is geïnspireerd op het event ‘De Gouden Giraffe’ van het Belgische Customer Experience Forum; een succesvol en terugkerend event waarbij jaarlijks de CX-battle centraal staat. KSF heeft dit event in een ander jasje gegoten; waar ‘De Gouden Vink’ in 2023 gericht is op CX kunnen in opvolgende jaren andere aspecten binnen klantcontact centraal staan. Wat in ieder geval ieder jaar terug komt is het competitie-aspect en het teamverband waarin collega’s worden uitgedaagd om samen aan het werk te gaan.

Wat gaan we doen?

Als dagvoorzitter verzorgt Frans Reichardt een inspiratiesessie en deelt hij zijn kennis over Customer Journey Mapping. Met deze informatie gaan de teams aan de slag: allen werken zij dezelfde case uit waarna de teams hun concept presenteren aan de jury

De jury

Kees Kerkvliet (TOTE-M), Friederike Niehoff (Experience Consultancy) en Sabine Oosterholt (VodafoneZiggo) vormen gezamenlijk de jury. Zij zullen op basis van de case-presentaties en kritische vragen de winnaar kiezen. Het hoogtepunt van de dag is de bekendmaking van de winnaar van ‘De Gouden Vink’. Wie gaat er met de eerste Gouden Vink naar huis? Het blijft tot op het laatste moment spannend!

Over de spreker

Frans Reichardt stimuleert organisaties om de klant als uitgangspunt te nemen voor hun denken en doen. Met ruim 35 jaar ervaring in de wereld van klantgerichtheid & marketing en kennis over de kracht van luisteren, weet hij the voice of the customer precies te beschrijven. 

Deelnemers

Organisatieteams van 3 tot 4 personen kunnen bestaan uit een mix van CX'ers, teamleiders, KCC medewerkers, managers, en marketeers.

Programma

10.00 - 10.45 | Inspiratiesessie Frans Reichardt

10.45 - 11.30 | Workshop  Customer Journey Mapping

11.30 - 14.30 | Inleiding  case, lunch en uitwerking case’
14.30 - 15.30 | Presentaties cases
15.45 - 16.00 | Uitreiking ‘De Gouden Vink’

‘De Gouden Vink’ of ‘de goudvink’?

De link tussen een goudvink en klantbeleving lijkt in eerste instantie misschien onduidelijk, maar... (lees verder)

deze kan worden gelegd door middel van een metaforische vergelijking of analogie. In dit geval is de goudvink een symbool voor de zorg en aandacht die nodig is om een positieve klantbeleving te creëren en te behouden.

Een goudvink is een zeldzame en mooie vogel die speciale aandacht en zorg nodig heeft om te gedijen in zijn natuurlijke omgeving. In de context van klantbeleving, vertegenwoordigt de goudvink de klant zelf. Net zoals een zorgvuldige en attente behandeling nodig is om een zeldzame vogelsoort te behouden, vereist een positieve klantbeleving aandacht, zorg en een oprechte inspanning om aan de verwachtingen van de klant te voldoen.

De link tussen een goudvink en klantbeleving benadrukt het belang van het koesteren en verzorgen van klantrelaties. Klanten zijn als zeldzame en waardevolle vogels die moeten worden gekoesterd, gerespecteerd en gewaardeerd. Het idee is dat, net zoals een ornitholoog zich inzet voor het behoud van zeldzame vogelsoorten, bedrijven en medewerkers zich moeten inzetten voor het behoud van waardevolle klantrelaties door het leveren van uitstekende service en aandacht voor de behoeften en verwachtingen van de klant. Het uiteindelijke doel is om een blijvende en positieve indruk achter te laten bij klanten, net zoals het behoud van een zeldzame soort in de natuur.

Dus, de link tussen een goudvink en klantbeleving is een symbolische herinnering aan het belang van zorg, aandacht en inzet voor het koesteren van waardevolle klantrelaties en het creëren van positieve klantbelevingen.

Deelname is kosteloos. Je kunt jouw team tot 11 januari 12.00 uur kosteloos afmelden via events@klantenservicefederatie.nl. Voor afmeldingen na deze datum of als jullie onaangekondigd niet naar de sessie komen brengen wij € 175,- exclusief btw in rekening.

1 feb 2024

10.00-16.00

Aansluitend borrel
klantcontact-event-locatie-1

Utrecht

 VodafoneZiggo

Boven Vredenburgpassage 128

3511 WR Utrecht 

Gratis voor leden

Niet-leden mogen eenmalig gratis deelnemen

Dit event wordt mede mogelijk gemaakt door: