De vijfde editie van de Klantcontact Quiz krijgt een bijzondere twist. De uitreiking van de Awards aan de winnende teams vindt plaats tijdens het slotdeel van het KSF Jaarcongres, in november dit jaar. “Zo leggen we een verbinding tussen agents, teamleiders en hun managers,” aldus Tinky Bart, ceo van TKC en voorzitter van het bestuur van de Stichting Klantcontact Quiz.
De Klantcontact Quiz bestaat sinds 2020 en is een jaarlijks terugkerend initiatief van HR- en CX-dienstverlener Inspire. Het is een gratis online kennisspel, waarbij naast het wedstrijdelement ook het trainen van kennis een rol speelt. De Klantcontact Quiz is voor iedereen die in klantcontact werkt: agents en teamleiders, inhouse en facilitair. Er zijn drie awards te winnen: de slimste medewerker, de slimste klantcontact-organisatie en de slimste klantcontactmanager.
“Het KSF Jaarcongres is het moment waarop mensen uit het vakgebied bij elkaar komen,” aldus Roel Masselink namens de KSF. “Door het jaarcongres van de Klantenservice Federatie en de Klantcontact Quiz voor een klein deel te laten overlappen, ligt er een mooie kans om een verbinding te leggen tussen alle geledingen van de klantcontactorganisatie. “Die verbinding is belangrijk. Collega’s en het team zijn de belangrijkste positieve driver voor werkbetrokkenheid, blijkt uit ons onderzoek van vorig jaar,” zegt Masselink.