Training Sociaal Verantwoord Communiceren & Incasseren
KSF organiseert deze training in samenwerking met Keurmerk SVI waarvan KSF-lid Bos Incasso strategisch partner is.
KSF organiseert deze training in samenwerking met Keurmerk SVI waarvan KSF-lid Bos Incasso strategisch partner is.
Het is belangrijk te begrijpen hoe betaalachterstanden het gedrag van mensen beïnvloedt. Want pas als je dat begrijpt, kun je iemand écht helpen. De trainingsdag is een mix van theorie en praktijk. Onder leiding van professionals ga je op een interactieve manier aan de slag met je eigen communicatievaardigheden en leer je verschillende gesprekstechnieken die je de volgende dag direct met de medewerkers van je contactcenter kunt delen.
Klantenservicemedewerkers en medewerkers van de debiteurenadministratie hebben vaak het eerste contact met klanten die hun rekening niet kunnen betalen. De manier van werken van jouw KCC is daardoor bepalend voor de manier waarop de organisatie met deze klanten communiceert. Sociaal Verantwoord Incasseren begint dus bij hen.
Tijdens de SVI Training krijg je informatie over de schuldenproblematiek in Nederland en wat dit betekent voor mensen die ermee te maken hebben. Wat doet dit geestelijk en lichamelijk met ze? Hoe werkt stress en wat doet dit met iemand? Hoe ga je daar vervolgens als medewerker mee om?
Ook leer je communicatievaardigheden en gesprekstechnieken die je de volgende dag direct met de medewerkers van je contactcenter kunt delen. Na de training kun je er met je medewerkers voor zorgen dat het contact met de klant soepeler verloopt én dat jullie sneller tot een oplossing komen!
Vervolgens geven we inzicht in wat medewerkers vanuit hun positie kunnen doen om mensen verder te helpen. Een medewerker kan helpen een klant ervan te overtuigen om hulp te vragen en te vertellen welke instanties die hulp kunnen bieden. Ook kan samen gezocht worden naar een oplossing om een onbetaalde rekening betaald te krijgen. Tijdens de training leer je specifieke communicatietechnieken voor stressvrije gesprekken waar beide partijen verder mee kunnen. Naast persoonlijk contact hebben medewerkers vaak ook schriftelijk contact met klanten. Het is daarbij van belang dat op een B1-niveau gecommuniceerd wordt. Tijdens de training leer je wat dit in de praktijk betekent en waarom dit het beste werkt.
Onderwerpen
Na de training kun je er met je medewerkers voor zorgen dat het contact met de klant soepeler verloopt én dat jullie sneller tot een oplossing komen!
Doelgroep
Je hebt een leidinggevende rol binnen een contactcenter.
Gratis voor KSF-leden.
Er zijn slechts 14 plekken beschikbaar voor deze training t.w.v. €350,- ex. BTW per persoon. Daarom mag er maximaal één deelnemer per organisatie deelnemen. De kortingscode vind je in de KSF Ledenomgeving.
Bewijs van deelname
Rond je de training succesvol af? Dan ontvang je het certificaat ‘Sociaal Verantwoord Incasseren’.
Op een actieve manier luistert en problemen signaleert
Stressloos communiceert met je klant
Zorgt voor passende betaaloplossingen
Hoe je klanten helpt die niet kunnen betalen
KSF Koetshuis
Driebergsestraatweg 27
3941ZS Doorn
KSF behoudt zich het recht voor om aanmeldingen te annuleren als zij niet aan deze voorwaarden voldoen.
Dankzij KSF-lid Bos Incasso, strategisch partner Keurmerk SVI, kan KSF deze training ter waarde van €350,- per persoon kosteloos aanbieden aan haar leden. De kortingscode vind je in de KSF Ledenomgeving.
Je kunt je tot 5 september 2024 voor 12.00 uur kosteloos afmelden via events@klantenservicefederatie.nl. Voor afmeldingen na deze datum of als je onaangekondigd niet naar de Training Sociaal Verantwoord Incasseren komt brengen wij € 350,- exclusief btw in rekening.Natuurlijk is het mogelijk om een collega uit jouw organisatie in jouw plaats te laten deelnemen.