In deze aflevering van de Klantenservice Federatie podcast bespreken Serge Poppes en Arne van Weenen hoe AI kan functioneren als katalysator voor groei in klantcontact, en waarom dat alleen lukt bij een stevig organisatorisch fundament.
De sprekers benadrukken dat organisaties zich eerst de vraag moeten stellen welk probleem zij daadwerkelijk willen oplossen, in plaats van te starten vanuit de technologie. Veel AI-initiatieven mislukken omdat AI wordt ingezet op slecht ingerichte of nooit heroverwogen processen. In dat geval automatiseer je vooral inefficiëntie en frustratie, voor zowel klanten als medewerkers.
Aanleiding van deze podcast waren twee opiniestukken van Serge op LinkedIn. Waarbij we tijdens deze podcast vooral ingegaan zijn op: AI is geen wondermiddel – en zeker geen excuus.
Luisteren
- Volg ons op Spotify
- Of volg ons op Soundcloud
- Of beluister alle podcasts op klantenservicefederatie.nl
KSF-podcastserie ‘De Klantcontactcentrale’
Wat speelt er in de klantcontactbranche? En wat vindt en denkt KSF daarvan? Daar kom je achter tijdens de KSF-podcastserie ‘De Klantcontactcentrale’.
“Ik verbind u door”, met deze woorden werd het eerste Nederlandse telefoongesprek via een telefooncentrale tot stand gebracht. Er zijn inmiddels vele communicatiekanalen bijgekomen, maar verbinding maken blijft de essentie van ons vak én van KSF. In de podcastserie “De Klantcontactcentrale” verbindt KSF daarom experts en opiniemakers rondom thema’s en vraagstukken die niet alleen vandaag, maar ook morgen en overmorgen belangrijk voor klantcontactbranche zijn. Met als kernvraag: hoe houden we hoogwaardig, kwalitatief klantcontact betaalbaar?
In deze podcastserie leer je de opiniemakers en experts van KSF kennen en met Omid Holterman als host ben je gegarandeerd van een vrolijk gesprek met diepgang en ongemakkelijke stiltes.






