Doel van het gesprek
In contactcenters ervaren klantadviseurs vaak hoge werkdruk door strikte richtlijnen en targets, wat hun autonomie beperkt en stress verhoogt, waardoor medewerkerstevredenheid daalt en verzuim en verloop toenemen. Het bieden van zelfregie en regelruimte aan medewerkers kan dit tegenwerken, waardoor ze flexibeler en effectiever kunnen werken, wat resulteert in hogere tevredenheid en verminderd verzuim. Echter, zelfsturende teams kunnen ook nadelen hebben, zoals onuitgesproken frustraties die niet worden geuit.
Het doel van het gesprek bij SmartCenter is tweeledig. Enerzijds streven we ernaar om best practices te verzamelen en te zoeken naar inspirerende voorbeelden. Anderzijds zijn we geïnteresseerd in inzichten met betrekking tot mogelijke belemmeringen vanuit het perspectief van directies, contactcenter managers, WFM managers of andere stakeholders.
Aangezien wij managed flexteams leveren aan onze klanten, zijn we soms gebonden aan de werkmethoden van onze opdrachtgevers. We willen in gezamenlijkheid verkennen welke oplossingsrichtingen er zijn om medewerkers meer zelfregie en regelruimte te bieden.
Programma