- Doelgroep: operationele en leidinggevende functies binnen klantcontactcentra & eindverantwoordelijken en vakspecialisten werkzaam bij toeleveranciers
Het KSF Jaarcongres 2025 staat volledig in het teken van de toegevoegde waarde van klantcontact. We laten zien hoe klantcontact écht impact maakt: van het versterken van klantloyaliteit tot het verbeteren van de ervaring voor zowel klant als medewerker.
Tijdens het congres onderzoeken we ook hoe organisaties klantcontact kunnen erkennen én benutten als een strategische asset binnen de gehele organisatie. Daarbij komt natuurlijk de onmisbare rol van technologie aan bod.
Verwacht een inspirerend programma vol praktijkvoorbeelden, inzichten en strategieën waarmee klantcontactteams hun waarde zichtbaar maken en versterken.
Klantcontact is goud, laat het schitteren in de hele organisatie.
Keynote | Jos Burgers
Nina de la Croix is de dagvoorzitter van het congres. Als cabaretière weet zij moeiteloos contact te leggen met het publiek, input op te halen en met flair het jaarcongres te leiden. Met haar charme en talent om te improviseren brengt ze elke boodschap op een humorvolle manier over. Reken erop dat je het congres verlaat met een glimlach!

Reverse thinking: de strategische waarde van klantcontact bij citizenM
Wat gebeurt er als je niet vertrekt vanuit afdelingen, maar vanuit de gewenste klantbeleving? Bij citizenM noemen ze dat ‘reverse thinking’. CitizenM is een internationaal hotelconcept dat betaalbare luxe combineert met slimme technologie en een uitzonderlijke gastervaring centraal stelt.
Casper Overbeek, CPO bij citizenM, laat in deze showcase zien hoe deze manier van werken de rol én de toegevoegde waarde van klantcontact binnen citizenM fundamenteel heeft veranderd van uitvoerend naar richtinggevend. Hij deelt hoe visie, eigenaarschap en samenwerking de sleutel vormen tot klantcontact dat zichtbaar bijdraagt aan de totale merk- en klantbeleving.
TUI bewijst dat klantcontact het goud van de organisatie is. Zij zetten innovatieve tools strategisch in om de toegevoegde waarde van klantcontact niet alleen aan te tonen, maar ook tastbaar te maken. Hierdoor is de afdeling definitief gepositioneerd als strategische asset.
Tijdens deze sessie wordt gedemonstreerd hoe de vroege AI-pilots van TUI leiden tot meetbare impact op zowel de operationele efficiëntie als de klantloyaliteit, door de slimme inzet van agentic AI en realtime vertaling. U krijgt inzicht in de technologische roadmap die de prestaties van medewerkers significant verbetert en zorgt voor een directe, positieve menselijke impact.
Leo Ooms (Global Head of Customer Services BPO TUI Group) en Dario Bakovic (Global Client Account Manager, EMEA, Transcom)
Taal: nederlands
In deze sessie delen we onze ervaringen met het inzetten van AI voicebots in 24/7-omgevingen waar betrouwbaarheid en snelheid cruciaal zijn — zoals in alarm meldkamers. We bekijken hoe AI taken kan overnemen zonder risico’s te creëren, hoe operators ontlast worden in piekmomenten, en welke valkuilen je moet vermijden bij implementatie. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden tonen we hoe technologie, mens en proces samenkomen om klantgerichtheid en operationele continuïteit te verbeteren.
Thomas Van Durme, Co-founder & managing director
De toekomst van klantbeleving komt sneller dichterbij dan je denkt! Sluit je aan bij Zendesk terwijl we inzichten delen uit ons 2026 CX Trends-rapport, gebaseerd op onderzoek onder meer dan 5.000 organisaties en consumenten wereldwijd. Ontdek hoe geavanceerde AI, naadloze selfservice en next-level personalisatie de klantbeleving opnieuw vormgeven — en wat dat betekent voor jouw organisatie. Leer hoe je vertrouwen opbouwt, directe oplossingen biedt en de concurrentie voorblijft in een wereld waarin intelligente, verbonden ervaringen de norm worden. Mis deze kans niet om je te laten inspireren en klaar te zijn voor wat komt in customer experience.
Inhoud wordt binnenkort gepubliceerd
Inhoud wordt binnenkort gepubliceerd
Inhoud wordt binnenkort gepubliceerd
Every company faces the challenge of scaling Generative AI from hype to enterprise reality. Transcom will share their journey focused on the essential cultural change required, positioning AI not as a threat but as a “Virtual Teammate” to maximize human impact and unlock the added value of customer contact. The core of this transformation was building AI literacy and answering the crucial question: What's in it for our employees and our agents? This strategic mindset led to the successful deployment of secure, purpose-built tools that accelerate career development and transform operations into a goldmine of unique insights.
Marijana Masic (Account Manager, Transcom)
Taal: engels
In deze sessie delen we onze ervaringen met het inzetten van AI voicebots in 24/7-omgevingen waar betrouwbaarheid en snelheid cruciaal zijn — zoals in alarm meldkamers. We bekijken hoe AI taken kan overnemen zonder risico’s te creëren, hoe operators ontlast worden in piekmomenten, en welke valkuilen je moet vermijden bij implementatie. Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden tonen we hoe technologie, mens en proces samenkomen om klantgerichtheid en operationele continuïteit te verbeteren.
Thomas Van Durme, Co-founder & managing director
De toekomst van klantbeleving komt sneller dichterbij dan je denkt! Sluit je aan bij Zendesk terwijl we inzichten delen uit ons 2026 CX Trends-rapport, gebaseerd op onderzoek onder meer dan 5.000 organisaties en consumenten wereldwijd. Ontdek hoe geavanceerde AI, naadloze selfservice en next-level personalisatie de klantbeleving opnieuw vormgeven — en wat dat betekent voor jouw organisatie. Leer hoe je vertrouwen opbouwt, directe oplossingen biedt en de concurrentie voorblijft in een wereld waarin intelligente, verbonden ervaringen de norm worden. Mis deze kans niet om je te laten inspireren en klaar te zijn voor wat komt in customer experience.
Inhoud wordt binnenkort gepubliceerd
Inhoud wordt binnenkort gepubliceerd
Inhoud wordt binnenkort gepubliceerd
Met zijn scherpe observaties, humor en herkenbare praktijkvoorbeelden houdt Jos Burgers zijn publiek een spiegel voor. Hij laat mensen anders kijken naar hun werk, hun klanten en hun collega’s.
Tijdens het jaarcongres laat Jos Burgers zien hoe goed klantcontact écht het verschil maakt. In deze inspirerende keynote laat Jos zien hoe medewerkers trots mogen zijn op hun bijdrage, en hoe managers de waarde van goed klantcontact zichtbaar maken voor de organisatie. Verwacht humor, herkenning en praktische inzichten die direct toepasbaar zijn.
Na verdiepingssessies sluiten de deelnemers van de Klantcontact Quiz aan. Na de keynote van Jos Burgers worden namelijk de
Klantcontact Quiz Awards uitgereikt. Gezamenlijk genieten we van de borrel, waarna de feestavond van de Klantcontact Quiz losbarst! Wil je ook hierbij zijn? De ticketverkoop voor de KCQ-feestavond start binnenkort op de website van de Klantcontact Quiz.
Het jaarcongres staat volledig in het teken van kennisdeling, inhoudelijke verdieping en de ontwikkeling van het klantcontactvak. Op ons congres brengen we de hele klantcontactketen samen om inzichten, ervaringen en toekomstvisies te delen. Wij vragen organisaties om met zorg te kijken wie zij afvaardigen, zodat we samen een waardevolle en inhoudelijke bijeenkomst creëren. Het congres is niet de plek voor directe acquisitie, wel de plek om inspiratie op te doen en inhoudelijk met elkaar het vak verder te brengen.
Je kunt je tot 27 november 12.00 uur kosteloos afmelden via events@klantenservicefederatie.nl. Voor afmeldingen na deze datum of als je onaangekondigd niet naar het jaarcongres komt brengen wij €349,- exclusief btw in rekening. Dit geldt ook voor gratis tickets.Natuurlijk is het mogelijk om een vervanger aan te dragen.












Sponsoring van het KSF HR-congres draagt bij aan jullie naamsbekendheid. Het biedt vele netwerkmogelijkheden en kennisdeling is ook een belangrijk onderdeel van de sponsormogelijkheden. Je kunt jouw expertise namelijk delen tijdens de break-outsessies. Meer informatie over de verschillende pakketten lees je in de sponsorbrochure.