Klantenservice Federatie

Break-out sessies

KSF Jaarcongres 2024

Break-out ronde 1

! VERVALT ! | De kracht van samenwerking: AI & empathie voor de beste medewerkerervaring

Pepijn Groeneveld, Head of Marketing van Content Guru, zal met klantcases van organisaties zoals Serco en Together Money laten zien hoe het combineren van AI met menselijke empathie een uitzonderlijke service creëert. Met AI-gestuurde tools kunnen medewerkers zich bijvoorbeeld concentreren op complexe of emotionele klantcases, terwijl virtuele agenten routinevragen afhandelen.

Door AI strategisch te integreren en medewerkers te helpen, versterken organisaties de klantrelaties en vergroten ze de medewerkerstevredenheid. De successen laten zien dat wanneer AI de menselijke interactie verbetert in plaats van vervangt, zal dit resulteren in impactvolle klantervaringen.

Spreker: Pepijn Groeneveld, Head of Marketing bij Content Guru

Host: Content Guru

Plenaire zaal | Toekomst van AI-gedreven klantbeleving: trends

Ontdek de nieuwste trends in klantbeleving (CX), zoals het toevoegen van additionele kanalen en verbeterde AI Agents dankzij generatieve AI. Leer hoe je met live agent ondersteuning, kennisbanken en ticketing de interactie met klanten kunt verbeteren. Verwacht interessante use cases en verrassende inzichten waar je zelf mee aan de slag kunt!

Spreker: Pim Zwaan, Senior Solution Consultant bij Zendesk

Host: Zendesk

Postwagon 1B | AI in actie: Hoe Krëfel (specialist in elektro, audio, video & telecom) en Orion Intelligence samen de toekomst van klantenservice herdefiniëren

Ontdek hoe Krëfel (vergelijkbaar met Electro World in Nederland), samen met Orion Intelligence, een AI-gestuurde voice bot heeft ingezet om de telefonische herstellings flow voor groot elektro te automatiseren. Wat ooit handmatig werk was, is nu efficiënter en slimmer dankzij AI. Jeroen, Customer Happiness Manager bij Krëfel, nam het initiatief om dit proces te verbeteren, en samen zijn er indrukwekkende resultaten geboekt.

Laat je inspireren door de successen van Krëfel, leer van de uitdagingen, en vertrek met praktische tips om zelf AI te integreren in jouw organisatie!

Spreker: Tinne Van den Broeck, Customer Success Director bij Orion Intelligence

Host: Orion Intelligence

Wachtkamer 1 | Ontdek hoe je vanuit benchmarkinzichten data-gedreven beslissingen neemt om het volledige potentieel van jouw KCC te benutten!

Benieuwd hoe jouw klantcontactcenter écht presteert in vergelijking met de rest van de markt? In deze breakout-sessie laten de KSF en enkele deelnemers van de Trendmonitor zien waarom een sterke, landelijke benchmark onmisbaar is voor succes in de klantcontactsector. Met concrete praktijkvoorbeelden bespreken we niet alleen de voordelen van benchmarking, maar ook hoe verschillende KPI’s in klantcontact zich tot elkaar verhouden en elkaar kunnen beïnvloeden.

Ontdek hoe je met data uit klant- en medewerkersfeedback én operationele klantcontactgegevens waardevolle inzichten kunt verkrijgen. Met data-gedreven beslissingen benut je het volledige potentieel van jouw klantcontactcenter. Mis deze kans niet en maak het verschil in klantcontact!

Sprekers:
- Arnon Post, projectleider KSF Trendmonitor,
- Lennard Badart

Host: KSF

Postwagon 2A | Praktische GenAI Tools die CX en EX voorgoed veranderen

Ben jij klaar om te ontdekken hoe AI jouw klantcontactstrategie naar een hoger niveau tilt? Sluit je aan bij deze interactieve sessie, waarin Global Sales Director, Nadiem Zaman, en Data Engineer, Brecht Audenaert, de praktische toepassing van geavanceerde AI-technologie in klantcontact toelichten.

Tijdens deze interactieve sessie krijg je een kijkje achter de schermen bij een AI- innovatieproces en ontdek je:

1. Hoe AI een vaste plek heeft veroverd in de CX-organisatie: Leer hoe AI een vaste plek heeft veroverd in de CX-organisatie zonder de menselijke factor uit het oog te verliezen.

2. Een concreet stappenplan voor implementatie: Van strategie tot praktische uitvoering—je leert hoe je zelf AI succesvol kunt introduceren.

3. Employee Experience (EX) en Customer Experience (CX) verbeteringen: Door onze innovaties leggen we een sterke basis voor zowel EX als CX. Technologieën die de werknemerservaring verbeteren, zoals onze GenAI e-mailoplossing, maken het werk van de experts leuker en uitdagender. Zo kunnen ze zich focussen op waardevol klantcontact en blijven langer betrokken en tevreden in hun werk.

4. Resultaten, do’s & dont’s: Ontdek een inspirerende use case waarin we genAI inzetten inzake Email handling, een eerste tool binnen ons innovatieaanbod.
Wat je kunt verwachten:
Wij delen een gedetailleerd stappenplan voor AI-implementatie en krijgt waardevolle inzichten in de kansen & uitdagingen van AI in klantcontact. Met hands-on kennis en strategische inzichten ga je naar huis, klaar om AI binnen jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Schrijf je nu in en ervaar de toekomst van klantcontact!

Sprekers:
• Nadiem Zaman, Global Sales Director bij WEngage
• Brecht Audenaert, Data Engineer bij WEngage

Host: WEngage

De Zandstraalcabine | ‘Van Factory naar Boutique’ – de rol van AI in de ontwikkeling van ING global contact centre

In deze interactieve presentatie wordt de manier waarop ING haar contact center platform in meerdere landen door ontwikkeld, en welke rol AI heeft om de klant- en medewerker dienstverlening te verbeteren. De demo’s geven inzicht in de ervaring voor klant en medewerker, maar ook de uitdagingen die het inzetten van AI op schaal met zich meebrengt.

Spreker: René Bostelaar, Product Lead bij ING

Host: Calabrio

De Droogcabine | Van idee tot implementatie: Learnings van AI & CX met Bol en Concentrix

We nemen je mee in onze gezamenlijke journey van het afgelopen jaar, waarin de inzet van AI & technologie op onze delivery locaties in Nederland, Suriname en India centraal staat.

We richten ons in deze sessie met name op de diverse oplossingen, de learnings en onze vervolgstappen voor komend jaar. Aan de hand van concrete voorbeelden geven we een je een goed beeld en hopelijk inspiratie hoe je elke dag weer jouw klantcontact optimaliseert, met gebruik van technologie.

Er is ook voldoende ruimte voor het stellen van vragen en om met elkaar in gesprek te zijn.

Host: Concentrix

Break-out ronde 2

! VERVALT ! | De kracht van samenwerking: AI & empathie voor de beste medewerkerervaring

Pepijn Groeneveld, Head of Marketing van Content Guru, zal met klantcases van organisaties zoals Serco en Together Money laten zien hoe het combineren van AI met menselijke empathie een uitzonderlijke service creëert. Met AI-gestuurde tools kunnen medewerkers zich bijvoorbeeld concentreren op complexe of emotionele klantcases, terwijl virtuele agenten routinevragen afhandelen.

Door AI strategisch te integreren en medewerkers te helpen, versterken organisaties de klantrelaties en vergroten ze de medewerkerstevredenheid. De successen laten zien dat wanneer AI de menselijke interactie verbetert in plaats van vervangt, zal dit resulteren in impactvolle klantervaringen.

Spreker: Pepijn Groeneveld, Head of Marketing bij Content Guru

Host: Content Guru

Postwagon 1B | AI in actie: Hoe Krëfel (specialist in elektro, audio, video & telecom) en Orion Intelligence samen de toekomst van klantenservice herdefiniëren

Ontdek hoe Krëfel (vergelijkbaar met Electro World in Nederland), samen met Orion Intelligence, een AI-gestuurde voice bot heeft ingezet om de telefonische herstellings flow voor groot elektro te automatiseren. Wat ooit handmatig werk was, is nu efficiënter en slimmer dankzij AI. Jeroen, Customer Happiness Manager bij Krëfel, nam het initiatief om dit proces te verbeteren, en samen zijn er indrukwekkende resultaten geboekt.

Laat je inspireren door de successen van Krëfel, leer van de uitdagingen, en vertrek met praktische tips om zelf AI te integreren in jouw organisatie!

Spreker: Tinne Van den Broeck, Customer Success Director bij Orion Intelligence

Host: Orion Intelligence

Postwagon 2A | Praktische GenAI Tools die CX en EX voorgoed veranderen

Ben jij klaar om te ontdekken hoe AI jouw klantcontactstrategie naar een hoger niveau tilt? Sluit je aan bij deze interactieve sessie, waarin Global Sales Director, Nadiem Zaman, en Data Engineer, Brecht Audenaert, de praktische toepassing van geavanceerde AI-technologie in klantcontact toelichten.

Tijdens deze interactieve sessie krijg je een kijkje achter de schermen bij een AI- innovatieproces en ontdek je:

1. Hoe AI een vaste plek heeft veroverd in de CX-organisatie: Leer hoe AI een vaste plek heeft veroverd in de CX-organisatie zonder de menselijke factor uit het oog te verliezen.

2. Een concreet stappenplan voor implementatie: Van strategie tot praktische uitvoering—je leert hoe je zelf AI succesvol kunt introduceren.

3. Employee Experience (EX) en Customer Experience (CX) verbeteringen: Door onze innovaties leggen we een sterke basis voor zowel EX als CX. Technologieën die de werknemerservaring verbeteren, zoals onze GenAI e-mailoplossing, maken het werk van de experts leuker en uitdagender. Zo kunnen ze zich focussen op waardevol klantcontact en blijven langer betrokken en tevreden in hun werk.

4. Resultaten, do’s & dont’s: Ontdek een inspirerende use case waarin we genAI inzetten inzake Email handling, een eerste tool binnen ons innovatieaanbod.
Wat je kunt verwachten:
Wij delen een gedetailleerd stappenplan voor AI-implementatie en krijgt waardevolle inzichten in de kansen & uitdagingen van AI in klantcontact. Met hands-on kennis en strategische inzichten ga je naar huis, klaar om AI binnen jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Schrijf je nu in en ervaar de toekomst van klantcontact!

Sprekers:
• Nadiem Zaman, Global Sales Director bij WEngage
• Brecht Audenaert, Data Engineer bij WEngage

Host: WEngage

De Zandstraalcabine | De impact van AI op (virtuele) Workforce Engagement

Er wordt veel gesproken over hoe AI het contact met de klant gaat veranderen, maar hoe gaat AI impact hebben op de manier hoe wij onze medewerkers inzetten en managen? En hoe zit het eigenlijk met onze virtuele medewerkers? We weten allemaal dat het belangrijk is om de kwaliteit en prestaties van onze medewerkers te bewaken en te verbeteren, maar hoe doen we dat dan voor onze virtuele agents?

In deze sessie neemt Arjan Speksnijder, specialist op het gebied van “Workforce Engagement” bij Calabrio, je mee in de AI gestuurde ontwikkelingen op het gebied van WFM, kwaliteits- en performance monitoring, conversatie analyse en kwaliteitsmonitoring voor voice-
en chatbots.

Na het volgen van deze sessie ga je naar huis met nieuwe inzichten in de mogelijkheden en waarde van AI gestuurde tools om je klant- en medewerker tevredenheid te verbeteren en de operationele kosten te verlagen.

Spreker: Arjan Speksnijder, Sales & Solution Consultant Contact Center Solutions bij Calabrio

Host: Calabrio

De Droogcabine | AI in actie: Efficiëntie en Innovatie binnen TBAuctions met Zendesk

Laat je inspireren door deze sessie waarin TBAuctions en Contact Center Live hun gezamenlijke succesverhaal delen over het gebruik van AI voor klantcontact en procesoptimalisatie. Zendesk opent de sessie kort met een introductie over hun rol en visie, waarna TBAuctions en Contact Center Live dieper ingaan op de praktische inzet van AI binnen het bedrijf. Met de volledige ondersteuning en consultancy van Contact Center Live is voor TBAuctions een reeks AI-oplossingen succesvol geïntegreerd, zoals automatische samenvattingen van gesprekken en intelligente ondersteuning voor agents. Deze toepassingen hebben de klanttevredenheid verbeterd en werkprocessen efficiënter gemaakt, wat resulteert in meetbare voordelen.

Deze sessie biedt unieke inzichten in AI-toepassingen in de praktijk, rechtstreeks vanuit de ervaringsdeskundigen van TBAuctions en Contact Center Live. Geen commerciële presentatie, maar met échte klantcases en waardevolle lessen, ideaal voor iedereen die AI effectief wil inzetten binnen klantcontact, maar ook processen wil optimaliseren. Bereid je voor op concrete takeaways en inspirerende inzichten die je direct kunt toepassen.

Sprekers:
• Marco Fodde (Zendesk)
• Marga Roos Lindgreen (TBAuctions)
• Antoine de Winter (Contact Center Live)

Host: Zendesk

Plenaire zaal | Van idee tot implementatie: Learnings van AI & CX met Bol en Concentrix

We nemen je mee in onze gezamenlijke journey van het afgelopen jaar, waarin de inzet van AI & technologie op onze delivery locaties in Nederland, Suriname en India centraal staat.

We richten ons in deze sessie met name op de diverse oplossingen, de learnings en onze vervolgstappen voor komend jaar. Aan de hand van concrete voorbeelden geven we een je een goed beeld en hopelijk inspiratie hoe je elke dag weer jouw klantcontact optimaliseert, met gebruik van technologie.

Er is ook voldoende ruimte voor het stellen van vragen en om met elkaar in gesprek te zijn.

Host: Concentrix