Klantenservice als onderscheidende factor voor klant én medewerker
Het is druk in klantcontactland, heel druk. Tegelijkertijd verwachten we steeds meer van onze klantenservicemedewerkers. Wat als dit een probleem wordt? Wat als frustratie over de drukte of over inefficiënte processen, vastgeroeste bedrijfspatronen of controle- en kostengedreven management de boventoon gaat voeren?
In tijden van The Great Resignation, hebben niet enkel klanten voldoende alternatieven om ergens anders te kopen, ook medewerkers zien overal gras dat groener is. Zonde, zeker wanneer je bedenkt dat vandaag de dag de klantenservice als key differentiator wordt gezien en daarmee de bepalende factor is voor de retentie van klanten.
Maar wat moeten we veranderen en waar beginnen we? En hoe doe je dit als je (een deel van je) klantcontact hebt uitbesteed?
In 2020, tijdens de Corona-gekte, voerde Talpa Network in samenwerking met Uitblinqers grote veranderingen door, die niet alleen de kosten verlaagden, maar er ook voor zorgden dat zowel klanten als het personeel blijer werden. Tijdens deze online expertsessie wordt toegelicht hoe:
- het werk leuker én betekenisvoller werd voor de medewerkers,
- klanten sneller werden geholpen én een naadloze ervaring werd geboden,
- en dat allemaal zonder financiële investering en met directe kostenbesparing.
Ben je benieuwd naar dit verhaal? Meld je aan voor de online expertsessie en Bas Diepeveen & Cynthia Mak vertellen je meer over de stappen welke zij hebben doorlopen, de uitdagingen, oplossingen én resultaten.
Sprekers
Cynthia Mak | Customer Care Director bij Talpa Network
Bas Diepeveen | Co-founder van Uitblinqers