De Gouden Vink
De Gouden Vink Award

KSF Teamchallenge 'De Gouden Vink'

Welke organisatie bedenkt de beste CX-strategie?

Doelgroep: KCC medewerkers, teamleiders, managers, CX’ers en marketeers, trainers en coaches

Op donderdag 10 april organiseert KSF voor de tweede keer de  teamchallenge ‘De Gouden Vink’! Welke organisatie volgt de nonnen uit Vught op en gaat er dit jaar met de felbegeerde award naar huis?! 

‘De Gouden Vink’ is geïnspireerd op het event ‘De Gouden Giraffe’ van het Belgische Customer Experience Forum; een succesvol en terugkerend event waarbij jaarlijks de CX-battle centraal staat. KSF heeft dit event in een iets ander jasje gegoten; bij ‘De Gouden Vink’ is het focusthema flexibel. In 2024 stond CX centraal, in 2025 breiden we de CX-case uit met een HR-verhaallijn.

Wat in ieder geval ieder jaar terug komt is het competitie-aspect en het teamverband waarin collega’s worden uitgedaagd om samen aan het werk te gaan. #teambuilding

Wat gaan we doen?
De Gouden Vink staat in het teken van kennis vergaren en samenwerking met jouw team. Ook dit jaar zijn we te gast bij VodafoneZiggo in Utrecht. Onder leiding van Kees Kerkvliet gaan we aan de slag: je krijgt uitleg over het opstellen van de klantreis en krijgt inzicht in de werkwijze van Kees.

Daarna wordt de case uitgebreid besproken. Net als vorig jaar gaat het om een realistische case van VodafoneZiggo. Na de lunchpauze is het tijd voor actie! De teams gaan aan de slag en presenteren hun aanpak. Super leerzaam; in 2024 deden er 14 teams mee die allen een ander plan hadden uitgewerkt. Daarna vindt het juryberaad plaats en wordt De Gouden Vink 2025 uitgereikt. Vanzelfsprekend sluiten we deze dag af met een gezellige borrel.

Kees Kerkvliet is Managing Director van TOTE-M, al 30 jaar hét bureau op het gebied van medewerkers- en klantbeleving. Daarnaast is hij een veelgevraagd spreker en docent aan Business School Beeckestijn. Kees weet als geen ander zijn publiek te inspireren over hoe je kunt werken aan een memorabele medewerker- en klantbeleving. In zijn visie moet deze beleving naadloos aansluiten bij de kernwaarden en identiteit van een organisatie. Want iedere organisatie is uniek, met een eigen DNA en karakter. Vanuit deze filosofie geeft Kees met TOTE-M in co-creatie met klanten invulling aan diverse projecten in verschillende branches.

Tijdens De Gouden Vink 2025 heeft Kees de eer om als dagvoorzitter op te treden. In deze rol neemt hij de deelnemers mee in een mini-college over customer journey mapping, waarmee hij hen voorbereidt op de uitdaging van de dag. Zodra de teams aan de slag gaan met de casus, is Kees aanwezig om hen te begeleiden en klaar te stomen om hun strategie en aanpak met overtuiging te presenteren aan de jury.

Met zijn jarenlange ervaring en inspirerende aanpak maakt Kees deze editie van De Gouden Vink nóg waardevoller!

Deelnemers

Organisatieteams* van 3 tot 4 personen kunnen bestaan uit een mix van CX'ers, teamleiders, KCC medewerkers, managers, en marketeers, trainers en coaches.

Aanmeldprocedure

Meld je team aan via het inschrijfformulier. Wij nemen contact met je op voor het doorgeven van je teamleden. Is je team nog niet compleet? Je kunt je wel alvast aanmelden!

*ben je ZZP'er en wil je graag mee doen? Neem contact op via events@klantenservicefederatie.nl.

Programma

10.00 - 16.00 | Invulling volgt

‘De Gouden Vink’ of ‘de goudvink’?

De link tussen een goudvink en klantbeleving lijkt in eerste instantie misschien onduidelijk, maar... (lees verder)

deze kan worden gelegd door middel van een metaforische vergelijking of analogie. In dit geval is de goudvink een symbool voor de zorg en aandacht die nodig is om een positieve klantbeleving te creëren en te behouden.

Een goudvink is een zeldzame en mooie vogel die speciale aandacht en zorg nodig heeft om te gedijen in zijn natuurlijke omgeving. In de context van klantbeleving, vertegenwoordigt de goudvink de klant zelf. Net zoals een zorgvuldige en attente behandeling nodig is om een zeldzame vogelsoort te behouden, vereist een positieve klantbeleving aandacht, zorg en een oprechte inspanning om aan de verwachtingen van de klant te voldoen.

De link tussen een goudvink en klantbeleving benadrukt het belang van het koesteren en verzorgen van klantrelaties. Klanten zijn als zeldzame en waardevolle vogels die moeten worden gekoesterd, gerespecteerd en gewaardeerd. Het idee is dat, net zoals een ornitholoog zich inzet voor het behoud van zeldzame vogelsoorten, bedrijven en medewerkers zich moeten inzetten voor het behoud van waardevolle klantrelaties door het leveren van uitstekende service en aandacht voor de behoeften en verwachtingen van de klant. Het uiteindelijke doel is om een blijvende en positieve indruk achter te laten bij klanten, net zoals het behoud van een zeldzame soort in de natuur.

Dus, de link tussen een goudvink en klantbeleving is een symbolische herinnering aan het belang van zorg, aandacht en inzet voor het koesteren van waardevolle klantrelaties en het creëren van positieve klantbelevingen.

10 apr 2025

10.00-16.00

Aansluitend borrel
klantcontact-event-locatie-1

Utrecht

 VodafoneZiggo

Boven Vredenburgpassage 128

3511 WR Utrecht 

Gratis voor leden

€175,- excl. BTW 

voor niet-leden 

  • Annuleringsregeling 

Je kunt je team tot 13 maart 12.00 uur kosteloos afmelden via events@klantenservicefederatie.nl. Voor afmeldingen na deze datum of als je onaangekondigd niet naar het event komt brengen wij het team €175,- exclusief btw in rekening.