Behoud van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt

9 april | 12.15-15.15 | Tilburg

Doelgroep: inhouse en facilitaire contactcenters

Workshop

Het te kort aan werknemers zorgt ervoor dat we inventief moeten zijn bij het invullen van vacatures en duurzaam om moeten gaan met medewerkers. Tijdens de workshop ‘Behoud van medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt’ leer je van experts hoe zij met succes mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt integreren én dagelijks ondersteunen.
Tijdens deze workshop worden er twee praktijkcases gepresenteerd; ontdek hoe het Aanzet traject van VANAD Engage impact maakt en krijg inzicht in hoe Rabobank hun eigen traject heeft ontwikkeld én succesvol heeft doorontwikkeld.

VANAD Engage | Susanna Nevalainen & Lindsey Sanches Tavares
‘Mens jij genoeg?’ Dat is het motto van Lindsey Sanches Tavares, lead trainer van het AanZet traject van VANAD Engage. Samen met Susanna Nevalainen, ontwikkelaar van het traject en senior trainer bij de VANAD Academy, informeert zij je over het hoe, wat en vooral waarom het AanZet traject werkt voor deze doelgroep. De duurzame uitstroom is gemiddeld 70% vanuit alle opgeleide groepen.

VANAD Engage vindt het belangrijk om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te helpen en weer terug te komen naar het werkende leven. Termen zoals maatschappelijk verantwoord ondernemen, SROI, duurzaamheid, inclusiviteit en participatie horen er zeker bij.
Met partners uit gemeenten en Werkgevers Servicepunten hebben zij al meer dan 200 deelnemers opgeleid tot klantcontact medewerker. Zij behalen ze het certificaat ‘Klantcontact medewerker A’ van de Klantenservice Federatie. De focus ligt niet alleen op het vak leren en certificering, maar ook op persoonlijk leiderschap, levensvaardigheden en empowerment.

Rabobank | Katja Knobben
Katja Knobben spreekt vanuit haar ervaring als Manager Resources bij Rabobank. Binnen de Klantenservice van Rabobank wordt er al meerdere jaren actief gewerkt met medewerkers die een achterstand tot de arbeidsmarkt hebben. ‘Door de jaren heen hebben wij fouten gemaakt maar ook grote successen behaald!’. Katja vertelt je graag over de do’s en don’ts en beantwoordt jouw vragen.

Kortom; neem je gedachten, ideeën en meningen mee en voel je welkom!

12.15-13.00 | Gezamenlijke lunch
13.00-15.15 | Workshop
Je kunt je tot 2 april 12.00 uur kosteloos afmelden via events@klantenservicefederatie.nl. Voor afmeldingen na deze datum of als je onaangekondigd niet naar de sessie komt brengen wij € 24,95 exclusief btw in rekening.

9 april 2024

Inclusief lunch
klantcontact-event-locatie-1

Tilburg

Rabobank

Spoorlaan 300

5017 JZ, Tilburg

Gratis voor leden

Niet-leden mogen eenmalig gratis een KSF-sessie bijwonen.