KSF jaarthema's 2024

Het businessmodel voor hoogwaardig en kwalitatief klantcontact toekomstbestendig?

Vanuit de overtuiging dat klantcontact, klantbeleving en klantenservice relevante en onderscheidende succesfactoren zijn voor organisaties, zet KSF zich samen met haar leden ervoor in om te zorgen dat organisaties niet alleen vandaag, maar ook morgen en overmorgen hoogwaardig kwalitatief klantcontact kunnen blijven aanbieden waarmee ze waarde toevoegen voor klant, medewerker en organisatie. 

Maar in een snel veranderende de wereld hebben veel klantcontactorganisaties te maken met grote businessuitdagingen en is van de belangrijkste vragen: “Hoe houden we hoogwaardig, kwalitatief klantcontact betaalbaar. Hoe houden we het businessmodel voor klantcontact duurzaam?” Vanuit die vragen zullen we ons in 2024 vooral focussen op 3 thema’s:

  • New Tech & AI,
  • HR & Arbeidsmarkt
  • Added value van klantcontact in de totale klantbeleving


Deze thema's geven richting aan alle activiteiten van KSF in 2024, zoals bijeenkomsten, onderzoeken, podcasts en andere initiatieven ten gunste van de branche.

Dit zijn belangrijke activiteiten in 2024!

KSF Trendmonitor

Het structurele, objectieve en onafhankelijke sector- en benchmarkonderzoek van KSF
De KSF Trendmonitor brengt de omvang, ontwikkelingen en trends in de klantcontactsector structureel in kaart.

Inhouse en facilitaire klantcontactcenters krijgen met het uitgebreide, interactieve KSF Trendmonitor Dashboard diepgaande inzichten in de eigenklantcontactorganisatie. 


Voor marktpartijen, zoals toeleveranciers in de sector, is er de verdiepende KSF Trendmonitor Rapportage. Deze geven inzicht hoe de klantcontactmarkt en verschillende marktsegmenten zich ontwikkelen en hoe ze over bepaalde thema’s en actualiteiten denken.


De KSF Trendmonitor is een ‘must have’ voor iedere organisatie die actief is in de klantcontactbranche of die in het wel en wee van de sector en het vak is geïnteresseerd.

Jij bent aan zet. Doe mee! Meer informatie

Wist je dat KSF ook betrokken is bij onderzoek van RAAIT, HU, de Nationale Voice Monitor en daarnaast in 2024 twee korte themapeilingen gaan doen? 

ISO 18295 begeleidingstraject

Samen naar excellent klantcontact!

Excellent klantcontact is wat klantcontactcenters zouden moeten nastreven vindt KSF. Daarom organiseert KSF ook in 2024 het laagdrempelige traject dat contactcenters ondersteunt om voortdurend te verbeteren. Samen met experts, ervaringsdeskundigen en deelnemende organisaties analyseren we alle facetten van je KCC aan de hand van de ISO-norm voor contactcenters, zodat je precies weet welke verbetermaatregelen je moet implementeren om tot excellent klantcontact te komen.

De ISO 18295 geeft organisaties een houvast voor het borgen van de kwaliteit in het klantcontactcenter en geeft richting aan een continu verbeterproces van klantcontact binnen de organisatie. Na het traject ben je – als je dat wilt – al grotendeels klaar voor je ISO-certficering. Management en staf kan sowieso aan de slag met het verbeterplan wat voortkomt uit de analyse.

Kom naar de introductiebijeenkomst aan het begin van 2024. Meer informatie

Events 2024

  • Jaarcongres
  • HR-congres
  • Inspiratiedag
  • CX Teamchallenge 'De Gouden Vink'
  • Symposium Nationale Voicemonitor
  • Tenminste 8 inspiratiesessies of workshops
  • WFM studiereis
  • 4 online kick-off sessies
  • 5 C-levelgesprekken

Houd onze agenda in de gaten. 

Code Verantwoord Marktgedrag

Het afgelopen najaar heeft dit initiatief van KSF wat stilgelegen door andere prioriteiten, maar we gaan er hard mee aan de slag in 2024. Vertegenwoordigers van verschillende inhouse klantcontactcenters, facilitaire contactcenters en uitzendorganisaties gaan samen veder in gesprek over hoe we tot meer verantwoord marktgedrag in de klantcontactsector kunnen komen. 

In het laatste gesprek kwamen al wat eerste contouren voorbij voor een mogelijk instrument dat de sector en organisaties kan ondersteunen. “Eigenlijk raar”, zo vatte KSF-directeur Roel Masselink het gesprek samen, “dat naar de inkoop van diensten voor het belangrijkste wat een organisatie heeft – klanten en het contact daarmee – vaak op dezelfde wijze wordt gekeken als naar de inkoop van potloden, pennen en wc-papier.”

Wil jij ook meedenken of meepraten? Neem dan contact op met KSF directeur Roel Masselink.

Draag bij aan het succes van KSF in 2024

Word sponsor van onze activiteiten en creëer zichtbaarheid voor jouw organisatie.

  • Jaarsponsor (Concentrix + Webhelp, Content Guru & WEngage zijn Jaarsponsor 2024!!!)
  • Sponsor een event
  • Subsidieer onderzoek
  • Maak de lunch of borrel tijdens de expertsessies mogelijk
  • Advertorial nieuwsbrief

Sponsorprospectus