Stedin is als eerste netbeheerder in Nederland gecertificeerd volgens ISO 18295

Stedin is als eerste netbeheerder in Nederland gecertificeerd volgens ISO 18295, de internationale kwaliteitsstandaard voor contactcenters. Vanmorgen reikten Roel Masselink en Doeke Bosma het certificaat uit aan Erik Admiraal en Peter Wols.

In het daaropvolgende gesprek werd duidelijk hoe sterk de afdeling Klantcontact binnen Stedin is gepositioneerd: ze staan zichtbaar vooraan in de organisatie. Het certificeringsproces bevestigt die rol in de organisatie. Het geeft ook de erkenning dat hun klantcontact aantoonbaar uitstekend is ingericht.

Volgens Erik Admiraal is de kern van het certificaat helder: “Dit predicaat bevestigt dat we niet alleen goed voor onze klanten zorgen, maar ook voor onze mensen. Het is een erkenning voor het harde werk van het hele team.”

Peter Wols begeleidde het traject en nam als start van dit proces deel aan het KSF-begeleidingstraject, waarbij hij de begeleiding door Paul van Ladesteijn vol lof benoemde. Volgend jaar start een nieuw (voor KSF-leden gratis) begeleidingstraject. Ben jij erbij tijdens de introductiebijeenkomst op 20 maart?