Branchecertificaat Allround medewerker welkome uitbreiding
Eigenaarschap, kwaliteitsgerichtheid, inlevingsvermogen en creativiteit/flexibiliteit. Dat zijn de 4 competenties die een ervaren klantenservicemedewerker laat zien om het KSF Branchecertificaat Allround te kunnen behalen. Oftewel: de klant vriendelijk te woord staan, het probleem gewoon goed oplossen en iemand niet van het kastje naar de muur sturen.
TrainTool
De Klantenservice Federatie (KSF), de brancheorganisatie voor klantcontact, heeft nu een certificaat voor ervaren medewerkers klantcontact en neemt het online examen af in samenwerking met Faculty of Skills. In een serie rollenspellen in TrainTool laten deelnemers horen wat ze kunnen. Ze beelden zich in dat ze voor een fictieve organisatie werken en beantwoorden klantvragen, op het niveau van een ervaren medewerker. Met deze vorm van toetsing wordt iedereen op dezelfde manier beoordeeld.
Uitleg TrainTool:
Branchecertificaat voor ervaren klantenservicemedewerkers
Gretha de Groot van de Klantenservice Federatie over dit examen: “De Klantenservice Federatie staat voor de kwaliteit van klantenservice. Medewerkers perspectief bieden in hun loopbaan hoort daarbij. We zien dat organisaties steeds meer aandacht hebben voor de ontwikkeling en de duurzame inzetbaarheid van hun medewerkers. Met dit nieuwe branchecertificaat krijgen de ervaren medewerkers een bevestiging van hun eigen professionele ontwikkeling en organisaties krijgen een bevestiging van de kwaliteit van hun klantenservice. Dat wordt steeds meer een vereiste, dus dat stimuleren we graag.”
“We hadden al certificaten voor beginnende en coachende medewerkers, een certificaat voor ervaren medewerkers is een welkome uitbreiding van ons aanbod. Wie zich verder heeft ontwikkeld in het vak, kan dat nu aantonen met het certificaat Allround.”
Meer weten?
---
Download toetstermen Allround---
Of kijk op Klantenservicemedewerkers certificeren
Of in de KSF Ledenomgeving op Branchecertificaten voor medewerkers klantcontact - Branchecertificaat Allround