De Code Verantwoordelijk Marktgedrag voor de klantcontactsector komt eraan.

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag voor de klantcontactsector komt eraan. Meld je (alvast) aan voor een van de online vragenuurtjes.

Begin november publiceert KSF het concept voor een code voor verantwoordelijk marktgedrag voor de klantcontactsector. Met deze code wil KSF verantwoordelijk marktgedrag in de sector bevorderen en een impuls geven aan het verbeteren van het uitbestedings- en inleningsbeleid in de klantcontactsector. Op de Algemene Ledenvergadering in november wordt de conceptcode besproken om vervolgens in de loop van 2025 officieel door de leden te worden vastgesteld. Na vaststelling zullen KSF-leden de code voor verantwoordelijk marktgedrag  in hun organisatie moeten toepassen.

In de aanloop naar de bespreking op de ALV organiseren we voor leden een tweetal online vragenuurtjes waarin de concept-versie wordt toegelicht en eventuele vragen kunnen worden gesteld. De vragenuurtjes zijn alleen toegankelijk voor leden en vinden plaats op dinsdag 19 november van 10.00-11.00u en vrijdag 22 november van 14.30u.  Ben je (werkzaam bij een) KSF lid? Meld je dan nu alvast aan voor één van deze onlinesessies.

Achtergrond Code voor Verantwoordelijk Marktgedrag

Deze Code voor Verantwoordelijk Marktgedrag vindt zijn achtergrond in de handreiking die KSF in 2022 deed aan alle partijen die toen betrokken waren bij de CAO Facilitaire Contactcenters. Daarbij benadrukte KSF de gezamenlijke verantwoordelijkheid binnen de gehele klantcontactketen voor een duurzame, verantwoorde ontwikkeling van arbeidsvoorwaarden voor medewerkers in de facilitaire contactcenters.

Nog geen lid? Word dan met jouw organisatie vandaag nog lid en profiteer meteen van alle voordelen.