WFM en AI

Hoe ziet de toekomst er voor WFM eruit? En wat zijn dan de invloeden van AI en data daarop? Willem van den Brink, voorzitter van deze expertgroep: “We gaan met WFM interessante dingen doen in de komende tijd. Planning gebeurt steeds meer met het slim inzetten van data door het te vergelijken en door verbanden te leggen tussen data van verschillende afdelingen voor WFM-monitoring. Bepaal vooraf wel je doelen, om zo data om te zetten naar planning. Je ziet dat steeds meer  wordt er gerouteerd op basis van data over de medewerker in plaats van op beschikbaarheid: hoe goed is diegene en waarin, meer sales of juist klachtenafhandeling, etc.. Ook met de komst van AI kan er steeds meer geautomatiseerd worden. Welke vragen routeer je dan en welke laat je beantwoorden door een chatbot? Ook keuzes hierover zijn van invloed op WFM.”

Na de introductie maken we een wandeling over Landgoed Zonheuvel door het prachtige bosrijke omgeving en wisselen we van gedachten over de planning van Chat en WhatsApp, datagedreven WFM, AI en het belang van de samenwerking met afdeling HR.  Ben je er graag de volgende keer bij? Reserveer dan alvast 7 juni in je agenda, want dan gaan we verder in gesprek over AI en WFM!