Bekijk de webinar: is opleiden de heilige graal voor het personeelstekort?

Op 29 september hebben Roel Masselink (directeur KSF) en Carolien de Oliveira Marreiros (voorzitter commissie Ontwikkeling & certificering van de KSF) deelgenomen aan de webinar: 'is opleiden de heilige graal voor het personeelstekort?' van Tempo Team. We kijken terug op een mooie dialoog met een duidelijke boodschap. 

De vragen en stellingen die zijn behandeld:

Vragen

  1. Is opleiden de heilige graal voor het personeelstekort?
  2. Welke positie heeft de afdeling KCC binnen een organisatie?
  3. Welke vaardigheden heeft een klantcontactmedewerker binnen nu en 5 jaar nodig?
  4.  Hoe zorg je ervoor dat klantcontactmedewerkers op gebied van kennis en ontwikkeling erbij blijven in een remote of hybride werksituatie?
  5. Wat is dé tip voor KCC's binnen de overheid, rekening houden met deze krappe arbeidsmarkt, om vanuit opleidingsperspectief morgen mee aan de slag te gaan? 
  6. Welke leer en ontwikkel interventies zijn er vnodig om een medewerker aan boord te houden en te zorgen dat deze niet snel weer vertrekt?
  7. Wat is de impact van een klantcontact gerichte opleiding op het werkplezier van een medewerker? 
  8. Wat zijn de belangrijkste lessons learned t.a.v. opleiden van klantcontactmedewerkers? do's en don'ts

stellingen

  • In een training/opleiding is er voornamelijk aandacht voor theorie, systemen en we zien dat de vaardigheden vaak onder belicht zijn.
  • Productinhoudelijke kennis is belangrijker dan competenties ( want met kennis zijn ze sneller productief)

Benieuwd? Bekijk het webinar!