Op weg naar een vernieuwd KSF-branchecertificaat
Vandaag kwam de waarborgcommissie bijeen om te werken aan de herziening van het KSF-branchecertificaat. De certificering is eerder overgedragen aan stichting eX:Plain, die momenteel samen met KSF een vernieuwd certificaat ontwikkelt voor de klantcontactbranche.
De waarborgcommissie bestaat uit experts die de breedte van de branche vertegenwoordigen. Tijdens de bijeenkomst is gesproken over de visie op het nieuwe certificeringskader. Er werden keuzes bevestigd, en zowel knelpunten als verbeterideeën werden besproken.
Deze visie vormt het vertrekpunt voor de volgende stappen in de ontwikkeling van het nieuwe branchecertificaat. Als alle seinen in juni op groen staan, is het streven om in het najaar te starten met een pilot zodat begin 2026 met het vernieuwde certificaat gestart kan worden.
In de komende periode wordt de visie verder uitgewerkt en vertaald naar een concrete aanpak. Daarbij betrekken we het veld en onze leden actief. Gedurende het jaar zullen we op meerdere momenten de voortgang met jullie delen.