Koetshuisgesprek #6: Debunking AI
Klantcontact is een van de gebieden waar generatieve AI wél tot bewezen resultaten leidt, al is nog niet iedereen daarvan overtuigd. In de zesde editie van het KSF Koetshuisgesprek gingen zes AI-gebruikers uit de klantcontactbranche op zoek naar de vraag wat AI nu precies heeft gebracht – voor de organisatie, de klant en de medewerker.
In klantcontact zijn we koploper met bewezen AI-toepassingen. De tafel is dan ook eensgezind: AI versnelt, ondersteunt en verrijkt – maar alléén als je begint bij de vraag welk probleem je oplost. “Als iemand zegt ‘wij willen AI’, dan zeg ik: hoeveel kilo? Het begint met de juiste vraag: wat wil je bereiken?” AI creëert kansen, maar vraagt ook realisme over wat het wel en niet oplost. En wat je mogelijk kwijtraakt: achter die weggeautomatiseerde eenvoudige klantvraag kunnen belangrijke intenties schuilgaan.
Lees het volledige artikel op Ziptone
Deelnemers aan deze rondetafeldiscussie
Aan tafel: geen (zelfbenoemde) AI-experts, wel aller ruimte voor verschillende inzichten en praktijkervaringen. Aan het woord kwamen:
- Erwin Hasselt (Feenstra);
- Arne van Weenen (a.s.r);
- Patricia Schra (Soleo);
- Sander Hesselink (Coniche);
- Serge Poppes (Pegamento)
- Marco Brouwer (TP).
Gespreksleiding: Tom Jessen
Het volgende Koetshuisgesprek
In de Koetshuisgesprekken, die de KSF samen met Ziptone organiseert, gaan klantcontactprofessionals de diepte in over een specifiek onderwerp in klantcontact. De gesprekken worden geleid door Tom Jessen.
Meedoen aan het eerstvolgende Koetshuisgesprek? Stuur een berichtje naar Roel Masselink.