Groningers ontvangen KSF Branchecertificaat

26 voormalige uitkeringsgerechtigden in de gemeente Groningen gaan aan het werk in een contactcenter. Ze namen deel aan een opleidingsprogramma van customer service adviesbureau KANS! en ontvingen deze week uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar een certificaat om de afronding van hun opleiding te markeren.

In maart van dit jaar ging het project met 40 deelnemers van start. Het gaat om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. ‘Van hen zijn er 27 geselecteerd door het UWV. De gemeente, die verantwoordelijk is voor bijstandsuitkeringen, heeft nog eens 13 mensen aangedragen’, verduidelijkt Hans Coenraads, woordvoerder van de wethouder, tegenover CustomerFirst. ‘Daarbij is gekeken naar hun individuele kwaliteiten. Waar zijn ze goed in, wat willen ze en wat kunnen ze.’

Erkend certificaat
Van deze eerste groep is 73 procent aan het werk geholpen. ‘Dat zijn deels de 26 mensen die een erkend branchecertificaat hebben ontvangen, uitgegeven door de Klantenservice Federatie (KSF). Ook is er een aantal dat zelf eerder al een betaalde baan heeft gevonden.’ 20 deelnemers gaan direct aan de slag via KANS!, waar ze minimaal zes maanden aan het werk kunnen.

Lees het hele bericht van CustomerFirst

(Foto gemeente Groningen)