Erik Vercouteren (bol) door bestuur voorgedragen voor het bestuur

Met veel plezier en genoegen draagt het KSF-bestuur Erik Vercouteren (Director Customer & Partner Experience bij bol) voor om door de leden te worden benoemd in de vrijgekomen inhousezetel in het bestuur.

Motivatie

Erik motiveert zijn kandidaatstelling voor het bestuur als volgt:

“Mijn naam is Erik Vercouteren, 55 jaar en woonachtig met mijn vrouw en dochter in Amsterdam. Ik ben werkzaam als Director Customer & Partner Experience bij bol, het online retailplatform dat in Nederland en België ruim 13,5 miljoen klanten en bijna 50 duizend verkooppartners bij elkaar brengt en een onderscheidende klantervaring wil geven. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het Customer Experience Management (zowel voor klanten als voor verkooppartners), het verzamelen en analyseren van feedback en marktinzicht – én voor de service die we verlenen aan klanten en partners. Bol is er van overtuigd dat de klantenservice een belangrijke, differentiërende waardepropositie is, en daar zet ik me met mijn team en onze service partners dagelijks voor in. In het verleden heb ik ervaring opgedaan in customer service, operationele en commerciële managementfuncties bij KPN en APG.

Mijn motivatie om bij te dragen aan het bestuur van de Klantenservice Federatie komt voort uit een sterke overtuiging dat klantenservice een cruciaal onderdeel is van de manier waarop bedrijven zich succesvol aan hun klanten kunnen binden. We zijn als klantcontactteam het gezicht van de organisatie naar de buitenwereld, en een belangrijke driver onder het vertrouwen dat klanten hebben in onze dienstverlening – en dat we er ook zijn als er iets niet duidelijk is, of wanneer er iets misgaat.

Onze sector bevindt zich in een fase van grote verandering, waarin ontwikkelingen in het klantgedrag, de arbeidsmarkt en technologische doorbraken onze wereld in hoog tempo opnieuw vormgeven. Ik ben enthousiast over de rol die KSF wil spelen in deze dynamiek. Mijn doel als bestuurslid is om bij te dragen aan het delen van inzichten en ervaringen en samen met andere leden in de sector te werken aan het begrijpen van de veranderingen, het blijven denken vanuit de klant – en het inhoudelijk versterken van ons vakgebied. Ik wil bijdragen aan het ontwikkelen van best practices, het faciliteren van relevante trainingen en workshops, en het stimuleren van innovatie binnen onze branche.

Ook vind ik het belangrijk om een sterk netwerk op te bouwen binnen de KSF, waarin leden elkaar kunnen ondersteunen, inspireren en uitdagen. Samen kunnen we werken aan het oplossen van gemeenschappelijke uitdagingen en het benutten van nieuwe kansen.

Door deze initiatieven wil ik graag bijdragen de verdere ontwikkeling van de klantenservice, zodat we onze leden kunnen helpen met het maken van keuzes in soms complexe vraagstukken die voor ons liggen.

Voordrachten vanuit de leden

Op grond van de statuten kunnen ook vanuit de leden voordrachten voor deze zetel worden gedaan. Een dergelijke voordracht geschiedt door tenminste 7 leden gezamenlijk en kan tot uiterlijk woensdag 7 mei 2025, 15.00u worden gedaan door het sturen van een mail naar vacature@klantenservicefederatie.nl. Hierbij wordt tenminste meegestuurd:

  • Een motivatiebrief van de kandidaat en een CV
  • Een bereidstellingsverklaring waarin de kandidaat verklaart bij benoeming door de ALV die benoeming ook te aanvaarden
  • De verklaring van tenminste 7 (stemgerechtigde) leden waaruit hun gezamenlijke voordracht van de kandidaat blijkt.

Kandidaten die vanuit de leden worden voorgedragen passen in het profiel voor deze functie. De procedure voor voordrachten vanuit de leden wordt – vooruitlopend op de vaststelling van daarvan – zoveel mogelijk overeenkomstig het bepaalde in onder meer artikel 6 en verder van het concept-huishoudelijk reglement gedaan. Dit betekent onder meer dat de sollicitatiecommissie met aldus voorgedragen kandidaten een gesprek zal voeren waarin de kandidaat wordt getoetst op geschiktheid op basis van het profiel.