Zelfregulering
Als branchevereniging stimuleren we zelfregulering. Daarvoor werken we samen met o.a. DDMA en de Stichting Reclame Code. In sommige gevallen stellen we zelf een reglement op.
Een richtlijn die we zelf hebben opgesteld is het anderhalvemeterprotocol om veilig coronaproof te kunnen werken in contactcenters. Het protocol is aan te vragen via deze link. Je ontvangt de downloadlink direct per mail.
De volgende codes zijn verplicht voor leden van de KSF.
- Code voor Telemarketing 2020 (pdf) – de regels voor commercieel outbound bellen
- Gedragscode-Telemarketing (pdf)
- Lees hier meer over de nieuwe Code Telemarketing en de bijbehorende balancing test voor de termijn waarop oud-klanten gebeld mogen worden.
- Code Social Media (2019) – de regels voor commercieel gebruik van social media
- Convenant kwaliteit van klantenservice (pdf) – ondertekenaars committeren zich aan het publiceren van vier KPI’s op hun website en bieden daarmee transparantie over de kwaliteit van hun klantenservice
Agenda
Evenement details
Wat hebben we van het afgelopen jaar geleerd over leidinggeven op afstand? Welke kansen en valkuilen zijn we tegengekomen? Wat zijn leerzame successen en missers van je collega’s? En welke
Meer
Evenement details
Wat hebben we van het afgelopen jaar geleerd over leidinggeven op afstand? Welke kansen en valkuilen zijn we tegengekomen? Wat zijn leerzame successen en missers van je collega’s? En welke praktische inzichten biedt wetenschapsjournalist Glenn van den Burg ons?
Nieuwe expertgroepvoorzitter Marcel Mens trapt af met een dynamische, online sessie waarbij je met vakgenoten inzichten en tips bespreekt over leidinggeven aan thuiswerkende teams.
Managementvaardigheden voor nu en voor de toekomst
De kans is groot dat thuiswerken onderdeel blijft van het ‘nieuwe normaal’. Operationeel gezien gaat thuiswerken best goed…toch mis je bepaalde mogelijkheden voor coaching, grip en vooral onderlinge verbinding en plezier. Als leidinggevende moet je dus ook de komende jaren andere managementvaardigheden in moeten zetten om het maximale uit je team te halen en dat vraagt ook wat van gedrag.
Gedragsverandering & Maatschappij
Glenn van der Burg, radiomaker en schrijver van het boek ‘Hoe werkt de mens?’ biedt je praktische inzichten voor gedragsverandering. Met input van hoogleraar ‘Gedragsverandering & Maatschappij’ Rick van Baaren, omschrijft Glenn in zijn boek drie bepalende krachten die het gedrag van mensen in hun werk bepalen. Tijdens dit webinar vertalen we die krachten naar eenvoudig inzetbare en praktisch tips voor leidinggevenden.
Aanmelden en meer informatie
Dit webinar vindt op donderdag 28 januari van 15.00 tot 16.30 uur plaats via MS Teams. Meld je hier als KSF-lid direct aan en start het nieuwe jaar met mooie inzichten voor leidinggeven aan thuiswerkende teams.
Tijd
(Donderdag) 15:00 - 16:30
Locatie
MS Teams
Evenement details
Field Service wordt steeds vaker geïntegreerd in CRM en Customer Service: het kan een positieve bijdrage leveren aan de algehele klantbeleving. Ook field service-medewerkers vormen je visitekaartje: ze voeren het
Meer
Evenement details
Field Service wordt steeds vaker geïntegreerd in CRM en Customer Service: het kan een positieve bijdrage leveren aan de algehele klantbeleving. Ook field service-medewerkers vormen je visitekaartje: ze voeren het tastbare werk uit voor je klanten en staan vaak direct in contact met hen. Tijdens dit webinar word je meegenomen in de kansen en uitdagingen van field service voor de beste klantbeleving.
Field Service: feiten en cijfers en meer
Wat is Field Service en wat is de impact daarvan op de klantbeleving? En hoe ondersteun je field service (medewerkers) vanuit de technologie? Tijdens dit webinar word je onder begeleiding van nieuwe expertgroepvoorzitter Marko Kiers en field service-experts verder op weg geholpen met Field Service als boost voor een optimale klantbeleving! Bovendien zie je actuele feiten en cijfers over waarom field service zo belangrijk is voor de klantbeleving.
Aanmelden
Wat neem je mee? Concrete handvatten, tips en inzichten voor field service m.b.t. CX en technologie. Je bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit webinar via MS Teams van 14.30 tot 15.45 uur. Meld je hier als KSF-lid direct aan en verzeker je van een plek.
Tijd
(Dinsdag) 14:30 - 15:45
Locatie
MS Teams
11feb14:0016:00KSF-expertsessie CXWorkshop Service Innovation Roadmap14:00 - 16:00
Evenement details
Innovatie en digitalisering van klantcontact: wat betekent dit voor jouw organisatie? Welke stappen zet je en welke innovaties zet je in? Tijdens deze workshop word je onder begeleiding van onze
Meer
Evenement details
Innovatie en digitalisering van klantcontact: wat betekent dit voor jouw organisatie? Welke stappen zet je en welke innovaties zet je in? Tijdens deze workshop word je onder begeleiding van onze nieuwe voorzitter Stef van den Oever en experts verder geholpen met de digitalisering van klantcontact en deel je tips en inzichten met vakgenoten.
Virtuele whiteboard Miro: samen werken aan een service innovation roadmap
Doe mee aan deze workshop en breng samen met vakgenoten de touchpoints voor de beste klantbeleving in kaart middels een service innovation roadmap, een soort service blueprint. Dat doen we over de 3 assen: mensen, processen en technologie.
Wat neem je mee? Concrete handvatten, tips en inzichten voor hoe je de (digitale) klantbeleving kan optimaliseren. Deze sessie zit vol en daarom is het niet meer mogelijk je in te schrijven.
Tijd
(Donderdag) 14:00 - 16:00
Evenement details
Flexibele roostering en autonomie leiden vaak tot een hogere medewerkertevredenheid. Doordat je als werkgever maatwerk kunt bieden draagt het o.a. bij aan een goede werk-privébalans en aan een beter behoud
Meer
Evenement details
Flexibele roostering en autonomie leiden vaak tot een hogere medewerkertevredenheid. Doordat je als werkgever maatwerk kunt bieden draagt het o.a. bij aan een goede werk-privébalans en aan een beter behoud van medewerkers.. Wat zijn nog de voordelen van flexibele roostering? Welke randvoorwaarden zijn er en welke uitdagingen brengt het met zich mee? En welke stappen zetten ABN AMRO en de Rabobank?
Op dinsdag 16 februari van 15.00 tot 16.30 uur vindt deze sessie plaats via MS Teams. Aanmelden is wegens de grote belangstelling niet meer mogelijk.
Ervaringen ABN AMRO en Rabobank
ABN AMRO brengt met de werkgroep ‘Flexibiliteit roosters’ in kaart waar de behoefte van hun medewerkers liggen en welke verbeteringen te implementeren zijn: mooie stappen voor succesvolle flexibele inzet van medewerkers, waarbij autonomie en een bottom-up benadering belangrijke pijlers zijn. Peter Revers, Senior capaciteitsmanager bij ABN AMRO, neemt ons tijdens dit webinar mee in hun reis en geeft inspirerende tips en tricks. Ook deelt Rabobank de ervaringen: hoe pakt de organisatie dit nu aan en waar wil het naartoe?
Tijd
(Dinsdag) 15:00 - 16:30
Locatie
MS Teams