Ambities

De Klantenservice Federatie is een jonge, bruisende branchevereniging in het vakgebied klantcontact. KSF is dé expert op het gebied van klantinteractie in de BV Nederland en werkt continu aan de kwaliteit van klantcontact.

Informeren over en duiden van technologische, maatschappelijke, sociale en HR-ontwikkelingen zien we als belangrijke taken. En daarmee willen we het concurrerend vermogen van onze leden vergroten: service is de onderscheidende factor in de huidige markt.

Met meer dan 200 leden en meer dan 155.000 mensen die dagelijks werkzaam zijn in het vak, hebben we een serieuze verantwoordelijkheid.

Wat doen we?

  • Kennis delen: leden kunnen deelnemen aan zo’n 30 (online) expertsessies per jaar, het KSF Jaarcongres, het KSF HR-congres, de KSF Inspiratiedag voor technologie en vele andere bijeenkomsten. Via onze websites, onze podcasts, een toolbox, whitepapers en de nieuwsbrief stellen we uiteenlopende kennis beschikbaar en delen we tips.
  • Onderzoek in de sector: we brengen benchmarkcijfers uit.
  • Belangenbehartiging in politiek Den Haag: we maken ons hard voor de positie van ons vakgebied en dragen bij aan de collectieve ontwikkeling van de sector.
  • Certificering: branchecertificaten voor medewerkers en coaches en een ISO-certificaat voor contactcenters.

 

Onze missie

  • De Klantenservice Federatie is de inspirator op het gebied van klantcontact door middel van inzicht en kennisdeling.
  • We staan voor innovatie en verbinding en investeren blijvend in de kwaliteit van het vakgebied klantcontact.
  • We maken ons hard voor onze leden en voor het vakgebied in het bredere maatschappelijke speelveld.

 

We hebben mooie ambities voor 2025

  • In 2025 is de KSF de plek waar iedereen online en offline terecht komt met vragen over het vakgebied klantcontact. Leden, niet-leden, media en politiek. De KSF is het kennisplatform voor het vakgebied klantcontact.
  • In 2025 is de KSF opinieleider binnen het vakgebied klantcontact. Een duidelijk gezicht, met exposure in de landelijke media, met een duidelijk stakeholdersveld en in de politiek. De kwaliteit van klantcontact is goed, goed werkgeverschap, ontwikkeling en innovatie en heeft de KSF actieve invloed op de reputatie van het vakgebied.
  • In 2025 geeft de KSF inzicht in relevante kengetallen over de gehele sector, door sterk onderzoek en verbinding met de wetenschap.
  • In 2025 wordt klantcontact als value center gezien en KSF inspireert leden.