Speerpunten KSF

De Klantenservice Federatie is een jonge, bruisende vereniging in het snel ontwikkelende vakgebied klantcontact. We richten ons op de customer experience en de vele vormen van klantcontact die er vandaag de dag zijn. Technologie en data zijn er belangrijke onderdelen van. Met bijna 200 leden en meer dat 150.000 mensen die dagelijks werkzaam zijn in het vak, hebben we een serieuze verantwoordelijkheid.

Wat doen we?

  • Belangenbehartiging in politiek Den Haag: we maken ons hard voor de positie van ons vakgebied en dragen bij aan de collectieve ontwikkeling van de sector.
  • Kennis delen: leden kunnen zo’n 30 expertsessies per jaar, een prachtig jaarcongres, een HR-congres en vele andere bijeenkomsten bezoeken.
  • Onderzoek in de sector: we brengen benchmarkcijfers uit.

De vereniging heeft drie belangrijke speerpunten voor de lange termijn:

  • opinieleider zijn in het vakgebied
  • impact hebben in het vakgebied
  • begeleiding van de sector in de digitalisering.

Op kortere termijn hebben we speciale aandacht voor de arbeidsmarkt, de AVG en privacy.