Speerpunten KSF

De Klantenservice Federatie is een jonge, bruisende vereniging in het snel ontwikkelende vakgebied klantcontact. We richten ons op de customer experience en de vele vormen van klantcontact die er vandaag de dag zijn. Technologie en data zijn er belangrijke onderdelen van. Met meer dan 180 leden en meer dat 150.000 mensen die dagelijks werkzaam zijn in het vak, hebben we een serieuze verantwoordelijkheid.

Onze activiteiten bestaan uit belangenbehartiging in politiek Den Haag, we maken ons hard voor de positie van ons vakgebied en dragen bij aan de collectieve ontwikkeling van de sector. Kennis delen is daarbij cruciaal. We organiseren zo’n 30 expertsessies per jaar, een prachtig jaarcongres, een HR-congres en vele andere bijeenkomsten. Tevens doen wij veel onderzoek in de sector en brengen we benchmarkcijfers uit.

De vereniging heeft de volgende speerpunten voor de lange termijn: de KSF is opinieleider in het vakgebied, heeft impact in het vakgebied en begeleidt de sector in de digitalisering. Op kortere termijn hebben we speciale aandacht voor de arbeidsmarkt en de AVG en privacy.