mei, 2019

09mei13:0017:00KSF HR-congres 2019Meer autonomie a.u.b. – zelforganisatie of anders leidinggeven…?13:00 - 17:00 VGZ Campus, Arnhem

Meer

Evenement details

Autonomie maakt medewerkers beter en gelukkiger

Is zelforganisatie het antwoord of zouden leidinggevenden anders moeten gaan leidinggeven? Hoe dan? Op donderdag 9 mei organiseert de KSF-expertgroep HR voor genodigden en KSF-leden voor de vijfde keer het HR-congres.

Veel (klantcontact)organisaties kampen met dezelfde vraagstukken. Hoe zorg je ervoor dat je medewerkers optimaal hun werk kunnen doen en graag bij je (blijven) werken? En wat is daarin de rol van het management en HRM? Hoe word je een aantrekkelijke werkgever voor millennials en de generatie Z? Medewerkers willen steeds meer autonomie in hun werk en anders worden aangestuurd.

Sprekers en inhoud

Terug naar de bedoeling
Wouter Hart, spreker/schrijver over werken vanuit de bedoeling
Ben je als professional uitvoerder van het protocol, de norm en het format? Of ben je er om de goede dingen te doen in de praktijk? En hoe ga je om met de spanning daartussen?

Binnen veel organisaties klinkt het dat we terug moeten naar de bedoeling en dat het eigenaarschap dichter in de praktijk moet komen te liggen. Tegelijkertijd blijven de besturing en het toezicht de professionals benaderen als ‘uitvoerders’. Hoe kun je als organisatie nu écht vanuit de bedoeling werken? En wat is er nodig om de klant werkelijk tot de start van de oplossing te maken?

Wouter Hart is schrijver van de bestsellers ‘Verdraaide organisaties’ en ‘Anders vasthouden’. Vanuit zijn achtergrond stelt Wouter bestaande overtuigingen ter discussie en zoekt hij naar patronen in het huidige organisatiedenken die klantgerichtheid in de weg staan.

Zelforganisatie: niet meer dan een volgende managementhype? En toch gaan we het doen!
Jeroen van der Loo, directeur Klantenservice & Operatie bij Coöperatie VGZ
Afgelopen periode is binnen VGZ gewerkt aan ingrijpende aanpassingen in de organisatie. Integratie van de marketing-en verkooporganisatie, multidisciplinair werken, samenvoeging van front- en backoffice, agile werken én maximale zelforganisatie. Al deze thema’s zijn onderdeel van de transformatie van VGZ naar een digitale verzekeraar.

Jeroen van der Loo neemt je mee in zijn ervaringen in dit boeiende traject: de keuze die VGZ heeft gemaakt om ingrijpend te veranderen, de ups en downs hierin, de weerstanden, de kansen. Kortom: een mooi inkijkje in thema’s waar veel organisaties op dit moment over nadenken of mee bezig zijn.

 Jeroen is directeur Klantenservice & Operatie bij Coöperatie VGZ. In die rol is hij de afgelopen jaren getuige geweest van de automatiseringsslag in de backoffice en het effect daarvan op de medewerkers. Hij voorziet eenzelfde slag in de frontoffice. Met het programma KSO2020 wil hij de Coöperatie VGZ daarop voorbereiden, zodat de Coöperatie VGZ ook in de toekomst een interessante werkgever blijft.

Grote uitdagingen in de zorg vraagt om nieuw leiderschap
André Brand, directievoorzitter Cordaan Thuiszorg
De zorg staat voor grote uitdagingen. Het grote tekort aan geschoolde medewerkers, de golf van uittreders en de ouder wordende zorgprofessional in een fysiek zwaar beroep, vraagt van de sector en individuele instellingen een visie op opleiden, behoud en werving, duurzame inzetbaarheid en het gezond houden van de medewerkers. Deze vragen overstijgen de individuele zorgteams en zal moeten worden begeleid door leiders in de zorg. Cordaan heeft vanuit een nieuwe visie op leiderschap die stap gezet.

André Brand heeft na een lange carrière in de financiële dienstverlening de overstap gemaakt naar de zorg en is inmiddels werkzaam bij zorgorganisatie Cordaan. Zes jaar geleden werd bij Cordaan in de wijkzorg zelfsturende teams ingevoerd. Waar zelfsturing een middel had moeten zijn om te komen tot blije medewerkers die in autonomie hun werk kunnen doen, leidde deze manier van werken juist tot onvrede, een hoog verloop en geen verbetering van de kwaliteit. André neemt je mee waarom Cordaan is gestopt met zelfsturende teams en is overgestapt op een andere manier van zelforganisatie van hun zorg die wél werkt.

Doelgroep
Dit HR-congres is vooral interessant als je werkzaam bent in een functie als CEO, HR-directeur, HR-manager of contactcentermanager van een klantcontactorganisatie.

De inschrijving is gesloten.

Tijd

(Donderdag) 13:00 - 17:00

Locatie

VGZ Campus, Arnhem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now Button
Klantenservice Federatie
X