Over de KSF

Klantenservice Federatie, branchevereniging voor klantcontact

De Klantenservice Federatie is een jonge, bruisende vereniging in een snel ontwikkelend vakgebied. Op het gebied van communicatie zijn er volop technologische ontwikkelingen en de positie van klantcontact in organisaties wordt elke dag belangrijker.

De vereniging heeft als doelen de belangen van het Nederlandse bedrijfsleven en (semi)overheid met betrekking tot contactcenters en klantcontactmanagement in het algemeen te behartigen, die van leden in het bijzonder, en het vakgebied klantenservice en klantcontact verder te ontwikkelen.

Meer dan 170 organisaties zijn lid: de mooiste organisaties van Nederland en daar zijn wij trots op! De leden zijn over alle branches verdeeld: telecom, energie, finance, overheid, retail, zorg etc. Gezien het grote aantal mensen dat werkzaam is in onze sector, zo’n 150.000, hebben we een serieuze verantwoordelijkheid als branchevereniging.

De volgende vier speerpunten bepalen onze activiteiten:

  • Belangenbehartiging in Den Haag
  • Arbeidsmarkt en opleiding
  • Kwaliteit en zelfregulering
  • Kennisdeling en events