Caren Bouwmeester (Ahold) Contact Center Manager of the year 2016

28/09/2016

Hart van Holland – Nijkerk  - “Wat een nek-aan-nekrace dit jaar! Wat een prestatie als het je lukt als winnaar uit de bus te komen,” zegt juryvoorzitter Simone van den Berge. “Caren Bouwmeester van Ahold heeft ons laten zien dat zij vanuit haar visie de connectie weet te maken binnen haar organisatie, met haar team en met de klant. Zij is een professional die haar dromen weet te realiseren, zonder het moment waar het om draait uit het oog te verliezen. Het moment van contact tussen klant en organisatie.”

De Klantenservice Federatie feliciteert Caren Bouwmeester van harte als winnaar. Ahold is lid van de KSF.

CCMA AWARDS – Manager of the Year is een event van de CCMA en wordt jaarlijks georganiseerd om de beste en meest vooruitstrevende Customer Contact Managers in de schijnwerpers te zetten. Het event wordt gepresenteerd door MatchQ en mede mogelijk gemaakt door bevlogen sponsoren. De kennis en ervaring van vakgenoten aan de top worden tijdens het event gedeeld met vakgenoten. “Geweldig om te zien en te beleven hoe elke kandidaat een mooi verhaal te vertellen heeft,” aldus Albert Bosma, winnaar van de award in 2013. “Ik heb vol spanning en trots geluisterd naar de toppers op het podium.”

Een robuust proces
Het proces naar de keuze van de winnaar is robuust. Een vakjury beoordeelt inzendingen aan de hand van vragenlijsten, een elevator pitch van de kandidaat, een profiel van de kandidaat opgesteld door MatchQ en kiest vervolgens welke 10 kandidaten bezocht gaan worden.

“De bezoeken zijn spannend en inspirerend,” geeft jurylid Babette van den Brink aan. “We gaan altijd met twee juryleden op pad. De kandidaat presenteert zich, de jury spreekt met leidinggevenden, medewerkers, samenwerkingspartners en bestudeert de behaalde resultaten. We merken dat elke kandidaat een eigen wending geeft aan het bezoek en goed voorbereid is op de komst van de Jury. We genieten volop van de bezoeken.”

“In het slotoverleg kiezen we de winnaar,” legt Simone van den Berge uit. “Dit jaar een intensieve discussie van bijna twee uur. Wat was het moeilijk, wat lagen de kandidaten dicht bij elkaar!”

De winnaar

“Caren Bouwmeester laat zien dat zij anders weet te denken, een heldere visie heeft, weet waar ze heen wil en waar het heengaat in het vak klantcontact,” legt Simone van den Berge uit. “De klant raken is het motto voor haar team. Op authentieke wijze heeft Caren de jury laten zien waar ze vol passie mee bezig is. Van 'de' klantenservice naar 'onze' klantenservice. Haar afdeling neemt een centrale plek in als het gaat om leren en verbeteren. Zelfs fysiek heeft Caren de afdeling een centrale plek in de organisatie gegeven. Van een 6 naar een 9 was de opdracht. Samen met haar medewerkers zijn de stappen naar die 9 gemaakt. In een korte periode! Daarmee sluit ze perfect aan op de missie en visie van het CCMA” aldus Simone van den Berge.

Eervolle vermelding

The Manager of the Year Award was geen Award als er geen andere kandidaten zouden zijn. 2016 was een jaar met topkandidaten. In alfabetische volgorde op bedrijfsnaam verdienen de volgende 9 Nominees een eervolle vermelding:

Peter Westland - ABN Amro | Bart Boere - Centraal Beheer | Ankie Straathof - de Bijenkorf | Marc van Grinsven - Engie | Eleni Trachalakis - LeasePlan | Maud Martens - OHRA - Delta Lloyd | Ruben Lowenstein - Samsung Electronics Benelux | Carmen Vriesema - Sanoma | Leon Goulooze - Xerox

Hospitality en Connect
Belangrijke thema’s voor klantcontact. Sander Allegro, een professional in de hospitalitybranche, weet het publiek te boeien en te binden als dagvoorzitter. In een inspirerend college legt hij de verbinding tussen contact en hospitality. Het belang van het moment, het belang van het gevoel dat de klant heeft op het moment van contact staat centraal. Uiteindelijk vergeten mensen wat je zegt of doet. Ze onthouden hoe je ze laat voelen!

In een prachtig intermezzo laat een danspaar zien hoe het in een passievolle tango ook gaat om de verbinding met elkaar. Zonder verbinding is er geen dans. Een adembenemend moment!

“Je hebt hier tien genomineerden die het verschil maken voor hun organisatie, die het verschil maken voor de teams waarmee ze werken en – zeker omdat het zo’n kernproces is voor elke zichzelf respecterende organisatie – die het verschil maken voor hun organisaties. Klantcontact is jarenlang een ondergeschoven kindje geweest. Dat verandert. Dankzij deze uitstekende genomineerden en deze prachtige winnares,” aldus hoofdsponsor Hajo Valk van MatchQ.