Expertsessie Leiderschap: hoe zorg je voor een continu verbetercultuur?

07/11/2017

Hoe zorg je voor een continu verbetercultuur?

In 2015 is E.ON gestart met de vormgeving van het operational excellence programma (lean).Wat houdt dit programma in en hoe helpt het bij een continu verbetercultuur? Huub van de Wiel, mede vormgever van de expertgroep en Master Black Belt in Lean, vertelt hier meer over.

 

Grote stappen: leiderschapsprogramma en Belbin

Om de verbetercultuur kracht bij te zetten, heeft het gehele management een leiderschapsprogramma gevolgd om coachende leiderschap verder te ontwikkelen. Dit programma is verrijkt met het Belbin model om talenten van mensen beter te verbinden en te ontsluiten, waarbij de diversiteit op de werkvloer een belangrijk uitgangspunt is geweest. Inmiddels hebben 200 FTE de Belbin test gedaan, hebben terugkoppelgesprekken plaatsgevonden en zijn de uitkomsten doorvertaald naar doelstellingen om teams beter te laten samenwerken op de bedrijfsdoelen van  de organisatie.

 

Welke inzichten kreeg E.ON en hoe hebben die tot nu toe bijgedragen aan de continu verbetercultuur? Wat betekenen die voor de interne samenwerking? Welke resultaten zijn er behaald en wat is de invloed van die resultaten op de gehele organisatie en op klantcontact? Bharet Bhansing (Programmamanager Operational Excellence) en Jeroen Minneboo (Manager Backoffice Benelux en MT lid) van E.ON nemen u mee in de reis van E.ON.

 

Aanmelden

De inhoud is gericht op klantcontactverantwoordelijken die in de positie zijn om eigen teams binnen de organisatie naar een hoger niveau te tillen en te verbinden met organisatiedoelen. Aanmelden is mogelijk nadat je bent ingelogd en online lid bent geworden van deze groep.

Startdatum: 
7 nov 2017 - 13:30
Locatie: 
E.ON, Eindhoven
Nederland