Mbo'ers opgeleid bij KPN geslaagd en bijna allemaal al een baan

25/10/2016

KPN is in het kader van sociaal ondernemen vorig jaar een leerwerkbedrijf gestart om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een opleiding en ervaring te bieden in het hart van KPN: het contactcenter. Met resultaat. Op vrijdag 30 september konden deze deelnemers van het eerste uur hun mbo-diploma contactcentermedewerker in ontvangst nemen.

Bij de contactcenters van KPN in Amsterdam en Breda zijn vorig jaar september twee groepen van 20 mensen een leerwerktraject van één jaar aangegaan, met als doel werkervaring op te doen en een diploma te behalen op mbo3-niveau. KSF-lid Philipse Business School verzorgde de opleiding. Drie kwart van deze eerste groep is geslaagd, daarvan hebben al 16 een baan, één gediplomeerde is doorgestroomd naar het hbo en de rest van de geslaagden wordt op dit moment actief begeleid via Randstad Participatie bij het vinden van een nieuwe baan. Met dit diploma op zak kunnen de kandidaten instromen als (commercieel) medewerker contactcenter, medewerker klantenservice, medewerker webcare of klantadviseur second line.

Met het leerwerkbedrijf wil KPN de afstand tot de arbeidsmarkt verkleinen voor mensen met een arbeidsbeperking, langdurig werklozen of herintreders. KPN komt hiermee ook tegemoet aan afspraken uit de cao, de Participatiewet en Social-Returnverplichtingen.

Lees meer over het initiatief van KPN en ook van andere bedrijven op mvoinklantcontact.nl.

Heb je als werkgever in klantcontact interesse in deze talenten die klaar staan voor een nieuwe stap in hun carrière, neem dan contact op met Geeske te Gussinklo op 06 39014761 of geeske.tegussinklo@klantenservicefederatie.nl.